Новият Хюндай i20 R5 ще дебютира във WRC2 на рали Корсика. Тимът от Алценау възнамерява да пусне три автомобила в надпреварата, която е и десети кръг от световния шампионат, стига да приключи навреме процеса по хомологация.
За Стефан Саразен (който участва в световния шампионат за надпревари за издръжливост и Формула Е) и Жак-Жулиен Ренучи това ще е първа поява във WRC този сезон. През миналата година Саразен стана девети в състезанието. Той и Ренучи ще са с един от първите, закупени от Алценау New Generation i20 R5.
Във втора кола, взета от клиентски тим, ще са Фабио Андолфи и Мануел Феноли. Корсика ще е първи старт с R5 за италианците. Те се състезават за ACI Тийм Италия и досега през сезона участваха във WRC3.
Хюндай ще повери един от автомобилите на Кевин Абринг и Себ Маршал, които проведоха основната част от тестовете на колата. Целите им са да проверят темпото на New Generation i20 R5 спрямо останалите R5 автомобили. Екипът ще се възползва от възможността, за да демонстрира във Франция на какво обслужване и подкрепа могат да разчитат отборите с клиентски i20 R5.
„Провеждаме изпитания още от януари, но рали Корсика ще е първият ни истински тест”, заяви мениджърът на Хюндай Моторспорт Кастъмър Рейсинг Андреа Адамо. „Вече знаем, че успехът на проекта ще зависи от това как ще се представи колата спрямо останалите R5-ци.”
Абринг сподели, че за него ще е страхотно да кара колата в реални състезателни условия директно срещу конкурентите.
„Знаем, че колата е силна на асфалт, но Корсика е едно най-трудните ралита през целия сезон. За мен би било страхотно да постигна добър резултат, но фокусът ще е върху отбора и i20 R5”, допълни Кевин.