Две или три спирания в бокса за смяна на гуми се очакват за предстоящата Гран при на Сингапур. За уикенда на пистата Марина бей от Пирели за първи път ще предоставят на пилотите гумите ултрасофт, които са най-меките от всички смески. Затова тази година се очакват повече спирания в пита, тъй като износването на този тип е по-високо, но от друга страна предлага по-висока скорост в една обиколка. Другите 2 типа гуми за уикенда ще бъдат суперсофт и софт.
През миналата година Себастиан Фетел с Ферари спечели състезанието с 2 спирания, като потегли със суперсофт, след това отново сложи супермеките гуми, а при последния си бокс постави софт. Състезанието обаче беше белязано и от 2 излизания на колата за сигурност, което направи тактиката с 2 стопа най-удачната и най-бързата.
За да се изпълни същата стратегия тази година отново е възможно водещите отбори, като Мерцедес и Ред Бул, да запиша най-бързите обиколки във 2-ата част на квалификацията, за да стартират с тях в състезанието. И след това на 2 пъти да използват софт и да затворят дистанцията с 2 стопа. Докато на Ферари ще бъде по-трудно да изкарат надпреварата с 2 стопа, тъй като Фетел разполага с едва 2 комплекта софт за целия уикенд, а Райконен само с 1. Докато Розберг и Хамилтън имат съответно 4 и 3 комплекта софт.
„Сингапур е може би най-атрактивната писта, която посещаваме за целия сезон. И тази година се надяваме да я направим още по-специална с гумите ултрасофт, заяви спортният шеф на Пирели Пол Хембри. – Това е едно от най-непредвидимите състезания за годината, като е единственото трасе с излизания на колата за сигурност във всички надпревари досега от 2008 г. насам. Това дава възможност на отборите да направят нещо креативно със стратегията.”
Изборът на типове гуми на всеки пилот за Сингапур вижте в графиката вдясно: