Люис Хамилтън спечели Гран при на Япония, а пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо завършиха втори и трети на пистата Сузука. Големият съперник на англичанина в битката за титлата този сезон Себастиан Фетел отпадна в самото начало на надпреварата.
Времето на пистата Сузука бе напълно различно в сравнение с предходните два дни – слънчево, пистата бе напълно суха. Температурата на въздуха бе 26 градуса, тази на пистата – 43.
Everyone on supersoft apart from Bottas, Raikkonen, Sainz, Palmer, Ericsson and Wehrlein on soft #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 8, 2017
На старта Люис Хамилтън поведе, Себастиан Фетел се нареди зад него. Трети излезе Макс Верстапен, изпреварвайки съотборника си Даниел Рикиардо. Холандският състезател на Ред Бул атакува и Фетел и го задмина. Карлос Сайнц излетя в чакъла, а при двубоя между Нико Хюлкенберг и Кими Райконен пилотът на Ферари изхвърча настрани.
На трасето излезе кола за сигурност, докато Фетел се обади, че има проблеми – губи мощност.
„Наистина съжалявам, момчета”, каза Сайнц по радиото. „Просто опитах, но не се получи.”
„Няма значение. Жалко, че приключваме състезанието така”, бе отговорът от Торо Росо.
От Ферари прибраха Фетел в бокса в края на четвъртия (от общо 53) тур.
LAP 5/53:
📻Ferrari: „Box, Sebastian, box… we will retire the car“
More heartbreak for Vettel – his race is over#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/3rP9ZLmBl0
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
В осмата обиколка Маркус Ериксон катастрофира на Дегнер. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Хамилтън водеше – на 4 секунди пред Верстапен. Естебан Окон бе излязъл трети, следван от Рикиардо, Валтери Ботас, Серхио Перес, Фелипе Маса, Кими Райконен, Нико Хюлкенберг, Кевин Магнусен.
We’ve now got a virtual safety car. All this has the effect of slightly reducing energy through the tyres, making a one-stopper easier. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 8, 2017
Щофел Вандоорн влезе в бокса в 10-ата обиколка и сложи гуми софт. Рикиардо пък успя да си върне позиция от Окон, след като виртуалната кола за сигурност приключи.
LAP 10/53:
RIC moves past OCO to take P3
Both Red Bulls now off in pursuit of HAM (P1)#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Q3ULGNrTPE
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
Райконен продължаваше да върви напред в колоната. В 14-а обиколка вече бе седми, след като изпревари Маса. Ботас също задмина Окон, а Верстапен съобщи, че предна лява гума на болида му започва да се къса. Авансът на Хамилтън бе 4,2 сек.
Парче от изкуствената трева се откъсна и излетя върху асфалта.
В 18-а обиколка започнаха спирания в бокса с влизането на Маса. Бразилецът избра гуми софт. От Пирели отбелязаха, че стратегиите ще се повлияят от значително по-високата температура на асфалта в неделния ден. Според изчисленията на доставчика на гуми пък всеки питстоп преди 20-ия тур би трябвало да означава два бокса за съответните пилоти.
Райконен излезе пети след успешно изпреварване на Перес и Окон. В 21-а обиколка Окон бе в бокса, като също взе софт.
В следващия тур Верстапен също бе в бокса и сложи по-твърдите гуми. Пилотът на Ред Бул излезе пред Райконен, а от Мерцедес извикаха и Хамилтън в пита. Боксът на англичанина премина безпроблемно и той се върна на трасето пред Верстапен.
LAP 23/53: Race leader HAM goes into the pits
He emerges in P3, between BOT (0 stops) and VER (1 stop)#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/nPVVzDXjHp
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
Рикиардо на свой ред мина през бокса в 26-ата обиколка – в средата на състезателната дистанция. Ботас бе начело, но той все още не бе правил питстоп.
Хамилтън се обади по радиото: „Надявам се, че той (Ботас – б.р.) няма да е още дълго отпред, защото компрометира темпото, гумите ми.”
От Мерцедес отговориха, че са наясно със ситуацията, при която Верстапен бе доближил на около секунда англичанина. Скоро след това финландецът пропусна съотборника си напред, а в 31-ия тур влезе в бокса.
.@ValtteriBottas comes in for his only stop: this time from soft to supersoft. Puts him into fourth place behind the two @redbullracing cars
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 8, 2017
Хамилтън съобщи, че има известни грижи със задните си гуми. Преднината му спрямо Верстапен бе 2,3-2,5 секунди. Рикиардо бе трети, следван от Ботас и отново изпреварилия Хюлкенберг Кими Райконен.
Пилотите на Форс Индия за пореден път този сезон бяха един до друг – Окон шести, следван от Перес. Мексиканският състезател попита дали може да атакува съотборника си. Отговорът гласеше: „Не. Задръж си позицията.” Серхио заяви тогава, че Окон трябва да вдигне темпото, защото е твърде бавен.
LAP 39/53:
📻 PER: „Can I attack Esteban? He is going too slowly“
📻 Force India: „No“#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/d7fB6gqkMe
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
Хюлкенберг имаше проблеми с DRS-системата си, която блокира в отворена позиция. Немският пилот на Рено се прибра в бокса, очевидно ядосан от повредата, която го извади от надпреварата.
На пистата в 43-ата обиколка Магнусен изпревари Маса, позволявайки и на съотборника си Грожан да задмине пилота на Уилямс. При маневрата имаше удар между Хаас-а на датчанина и колата на Фелипе, но без сериозни последици.
В 47-ата обиколка Ланс Строл излетя от пистата. „Нещо не е наред с колата”, бе съобщението му по радиото. Отново бе включен режим на виртуален сейфти кар.
LAP 48/53: VIRTUAL SAFETY CAR
Stroll is OUT after coming off at Turn 3#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/29bdpdeBaP
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
В предпоследната обиколка от състезанието Хамилтън съобщи, че има сериозни вибрации в автомобила си. Верстапен се доближи на 0,6-0,7 сек до него. В началото на последния тур Люис изпревари Маса с обиколка, докато пилотът на Ред Бул остана зад бразилеца. Верстапен също изпревари Уилямс-а, но Хамилтън вече бе избягал достатъчно напред, за да пресече пръв финала.
#F1 #JapaneseGP RACE:
HAM ✌🏾✌🏾
VER 😣
RIC 😉
BOT 🤔
RAI 👊🏼📻😱
OCO 😃
PER 😐
MAG 😁
GRO 😐
MAS 😅
ALO 😥
SAI 😵 pic.twitter.com/RsG4lI5btf— Circuit BCN-CAT (@Circuitcat_eng) October 8, 2017