Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Натрупване на наказанията при смяна на елементи от мотора за 2017 г.

Натрупване на наказанията при смяна на елементи от мотора за 2017 г.

146
0
двигател,Мерцедес

От 2017 г. ще има натрупване на наказанията при използване на повече от 5 бройки от даден компонент на задвижващата система. Това ще бъде едно от новите правила, които ФИА одобри за 2017 г. Ако се използват повече от 5, то санкции ще бъдат налагани не само за първото състезание, в което пилотът ще ги ползва, но и за следващи надпревари, ако те бъдат внедрени отново в болида.

Изключение ще се прави само за последният нерегламентиран елемент в колата, като за неговото използване в следващи надпревари няма да се налага санкция. Например ако пилот използва 6-и двигател с вътрешно горене, турбо и MGU-H, за първото състезание, в което ги внедри, ще бъде санкциониран и за 3-те, но за следващото ако реши пак да ги използва, ще бъде наказан само за мотора в вътрешно горене и турбото.

Освен това пилотите ще стартират от място на решетката след прибирането на колата за сигурност, когато тя е била назначена да поведе колоната в началото на състезанията заради лошите условия на трасето. Така ако сейфтикарът води колоната в първите обиколки при наличието на много вода на пистата и след това се прибере след няколко тура, когато условията на трасето са достатъчно добри, няма да има летящ старт, а пилотите ще се подредят на решетката за нормален старт.

За първите 5 състезания през новия сезон доставчикът на гуми Пирели сам ще определя на всички пилоти по колко комплекта от всички типове гуми ще могат да използват за уикенд. А именно – по 2 комплекта от най-твърдия тип, определен от Пирели, по 4 комплекта от средния по твърдост тип и по 7 от най-мекия. Ако за Австралия например типовете са суперсофт, софт и медиум, то пилотите ще разполагат с 2 чифта медиум, 4 софт и 7 суперсофт.