Две години след първия си триумф заводският пилот на BMW Motorsport Марко Витман (Германия) отново спечели титлата в немския шампионат за туристически автомобили (DTM). В чест на този успех BMW M представя BMW M4 DTM Champion Edition (среден разход на гориво: 8,5 л/100 км; СО2 емисии: 199 г/ км). Спрямо серийното BMW M4 лимитираният до 200 екземпляра за целия свят специален модел разполага с увеличена с 51 кВт/ 69 к.с. до 368 кВт/ 500 к.с. мощност и увеличен с 50 Нм до 600 Нм въртящ момент. Високите технологии от моторните спортове при задвижването и окачването, както и специфичният дизайн, който цитира визията на състезателните автомобили на BMW Motorsport от DTM превръщат BMW M4 DTM Champion Edition в изключително мощно купе, фокусирано върху състезателните писти, както и в изключителен колекционерски модел.
„Сърдечни поздравления за Марко Витман, неговият екип RMG и целия отбор на BMW Motorsport“, каза Франк ван Меел, председател на управителния съвет на BMW M GmbH. „За нас е радост да почетем успехите на Марко, като пуснем на пазара BMW M4 DTM Champion Edition по повод неговата титла при водачите в DTM. Никой друг от нашите специални модели не е бил толкова близък до моторните спортове.“
По отношение на динамичните характеристики BMW M4 DTM Champion Edition впечатлява с изключителните си постижение. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,8 сек.; максималната скорост е ограничена до 305 км/ч. Тази забележителна динамика не на последно място се дължи и на иновативното и вече познато от BMW M4 GTS впръскване на вода при редовия шестцилиндров двигател. Постигнатото по този начин охлаждане на горивните камери значително измества термично ограничените мощностни граници на двигателя нагоре, което се доказва и от повишението на мощността с 16% спрямо серийния двигател.
Характерен, вдъхновен от състезателните автомобили от DTM външен дизайн BMW M4 DTM Champion Edition 2016 се предлага само в цвят Alpin white. Допълнителното фолиране напомня на оформлението и визията на състезателните автомобили от DTM на BMW Motorsport и по този начин подчертава още на пръв поглед тесните връзки на специалния модел с успехите на марката в може би най-популярната международна състезателна серия за туристически автомобили в света. За характерната състезателна визия допринасят и различните аеродинамични компоненти от видим карбон. Сред тях са предният сплитер, позиционираните пред предните калници Aero-Flicks, корпусите на външните огледала, елементите върху страничните прагове, задния дифузор, както и големия заден спойлер върху капака на багажника.
В интериора на двуместното BMW M4 DTM Champion Edition 2016 водачът и пътникът до него седят на M Carbon седалки тип корито с ексклузивна тапицерия Alcatantara/ кожа Merino. Освен това целят интериор е тапициран с особено висококачествена Alcantara, също и М спортния волан със сива маркировка на 12 часа. Вместо задни седалки зад предните седалки на BMW M4 DTM Champion Edition е разположен бял ролбар.
Специалният модел обаче съвсем не е оборудван спартански по отношение на комфорта и сигурността. Серийното оборудване включва навигационна система BMW Professional, климатична инсталация, адаптивни LED фарове с BMW Selective Beam (незаслепяващ асистент за дългите светлини), OLED задни светлини, Park DistanceControl (PDC) отпред и отзад, както и автоматично затъмняващи се вътрешно и външни огледала.
В сравнение със серийното BMW M4 специалният модел DTM Champion Edition впечатлява не само с повишената си мощност, но и с допълнително оптимизираните динамични качества. За това допринася и още по-последователно приложената концепция за олекотяване на конструкцията. Така например предният капак, носещата тръба на арматурното табло и задният дифузор са изработени от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Крайните изпускателни гърнета на двойната спортна ауспухова система с по два двойни ауспухови накрайника са изработени от особено лек титан.
Контактът с пътя се осигурява от специално съгласувани със състезателните писти High-Performance гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 265/35 R19 отпред и 285/30 R20 отзад. Гумите с различен размер за предната и задната ос са монтирани върху алуминиеви джанти със звездовидни спици 666 М в цвят Orbit Grey matt. Стабилното отрицателно ускорение без фадинг дори и при тежко натоварване на състезателната писта се осигурява от M Carbon керамична спирачна система. Индивидуално регулируемото на три степени М окачване може да бъде настройвано механично както по отношение на характеристиките при разгъване, така и на сгъване. По този начин управляемостта на автомобила може да бъде адаптирана към личните предпочитания и характеристиките на трасето.
Лимитираното до 200 екземпляра BMW M4 DTM Champion Edition 2016 вече се предлага на цена от 148 500 евро.