Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън триумфира и в Мексико, Нико втори, Фетел трети след скандал

Хамилтън триумфира и в Мексико, Нико втори, Фетел трети след скандал

28
0

Люис Хамилтън спечели втора победа в рамките на седем дни, като уверено контролира и Гран при на Мексико. Втори завърши съотборникът му в Мерцедес Нико Розберг.

Трети на подиума се качи Себастиан Фетел – след решение на стюардите в секундите преди награждаването да накажат Макс Верстапен. Холандецът финишира трети, но бе санкциониран с 5 секунди към времето. Така той остана зад Фетел и съотборника си в Ред Бул Даниел Рикиардо.

Фетел трябваше да тича до залата до подиума, след като Верстапен излезе от нея. В шампионата само два кръга преди края Люис съкрати преднината на Нико до 19 точки. Състезанието завърши рядко драматично, а предпоставките за това бяха много.

Големият въпрос в началото бе кой как ще премине първия завой, който на тази писта е на цели 900 метра от старта. Розберг говореше снощи, че ще използва въздушната струя на Люис. Пилотите на Ред Бул пък със суперсофт разчитаха, че ще стигнат първи до началната крива. Данните на Уилямс показаха, по думите на Роб Смедли от снощи предимството на най-меките гуми е 12 метра. Според Мерцедес то бе само 6 метра. Всичко отново щеше да зависи от самия старт и Люис направи 3 симулации при излизането си на грида.

Според Кристиан Хорнер изборът на суперсофт бе правилен – нищо, че така стратегията може би се ограничаваше на два стопа. Той обясни, че само с различни решения може да се търси победа над Мерцедес и при всички случаи стратегията с два стопа е макар и с малко по-бърза.

Оказа се, че направиха състезанието само с един стоп с Верстапен, а при Даниел Рикиардо питовете бяха два, защото потеглянето не се получи.

Отново всичко щеше да зависи от работата на гумите и тяхното използване. В това отношение внимателното спиране за първия завой също имаше много важно значение, както и температурата на асфалта, която бе 48 градуса при 19 на въздуха.

На старта всички пилоти извън топ 10 стартираха със софт, само Джолион Палмър, който вчера смени шаси бе със суперсофт, а Насър избра – медиум. В челото пилотите на Мерецедес и Ферари бяха със софт, всички други със суперсофт.

След изгасването на светлините Розберг тръгна отлично, Люис не така добре и спря супер агресивно за първия завой, натоварвайки гумите и пресече през тревата. Зад него много Макс атакува Розберг и се стигна до контакт между тях. При удара Нико също мина през тревата. Със супер старт четвърти бе Нико Хюлкенберг. В дъното стана меле, като Естебан Гутиерес закачи Паскал Верлайн, който удари Маркус Ериксон и се разби в стената. Комисарите разследваха инцидентите по-късно, но нямаше наказани. Фетел пък бе закачен от Ботас и имаше съмнения за спукана гума, но всичко бе наред.

Колоната влезе във VSC а след това се появи и реалната кола за сигурност. Група пилоти смениха бързо гуми. Между тях бе и Рикиардо, който смени стратегията. Хамилтън се оплака от вибрации, но след като състезането бе растиратирано в 5-ата обиколка, направи топ тур. Комисарите започнаха разглеждане на инцидента Верстапен-Розберг. След два тура дойде съобщение, че няма да има последствия за никого. Зад тях бе Хюлкенберг, следван от Райконен, Фелипе Маса, Фетел, Ботас, Перес, Сайнц (с проблем със скоростната кутия), Алонсо, Магнусен, Бътън. Рикиардо бързо започна да изпреварва тази група пилоти вече с гуми медиум.

Хамилтън избяга за 10 обиколки на 3,3 сек пред Розберг. Верстапен така и не успя да изпревари германеца с по-меките си гуми и все пак по-слаба машина.

В 13-ата обиколка Верстапен спря в бокса пръв от пилотите в челото да смени суперсофт. Розберг вече бе избягал със софт, а зад тях Райконен със софт натискаше Хюлкенберг, а Фетел – Маса при същата конфигурация. Перес със софт също притискаше Ботас, който бе със суперсофт.

Един след друг пилотите с най-меките гуми трябваше да спрат за смяна, а стюардите наказаха с 5 сек в бокса само Сайнц за битката му с Алонсо в началото в средата на колоната.

До 16-ия тур от 71 Хамилтън имаше аванс от 5,6 пред Розберг, следваха Кими и Фетел пред Ботас (все още със суперсофт), Перес, Рикиардо и Верстапен (също сложил медиум).

В 17-ата обиколка Хамилтън спря да смени своите софт, които продължиха да му създават проблеми. Излезе зад двете коли на Ферари и с нов медиум. Интересно бе кога ще спре Розберг и дали някакво предимство в стратегията с поне по-късен стоп. Рискове обаче не можеше да се поемат и той спря само 3 обиколки по-късно.

В 20-ия тур и Ботас смени суперсофта. Зад него зад гърба на Перес (със стартовия софт) вече бяха Рикиардо и Верстапен, който бе по-бърз от двамата!

В 21-ата обиколка Розберг спря в бокса, както и Перес, освобождавайки пътя пред Ред Бул-ите. Пилотите не Ферари също спряха за смяна, а Макс се чудеше защо австралиецът не го пуска при положение, че е по-бавен. В 23-ата обиколка смяната все пак стана.

Без смяна Фетел бе начело, а зад него разликата между Хамилтън и Розберг бе 5,5 сек, като и двамата бяха с медиум. Следваха Верстапен, Рикиардо и Райконен пред Ботас. Маса бе притискан от Перес – мексиканецът се опитваше да го изпревари, но напусна пистата за миг.

Едва в 33-ата обиколка Фетел спря в бокса да смени своите софт от старта с медиум и се върна на пистата зад Кими, но без да има нужда да спира повече в бокса. В същото време Райконен се оплака от липса на грип със своя много по-рано поставен медиум.

В тази средна част на състезанието Верстапен отново притисна Розберг с отлично темпо и с медиум, но дистанцията оставаше 1,5 сек. Гумите на Нико бяха на 14 обиколки, а тези на Верстапен на 22. Хамилтън бе на 4,8 напред.

След 40-ата обиколка лидерите навлязоха в трафик – Магнусен, Сайнц и пилитоте на Макларън се бореха в дъното на колоната. Малко по-напред бе и Квят.

Веднага след изпреварването на Магнусен Розберг натисна и записа най-бързата обиколка, доближавайки Хамилтън на 3,8 сек

В 46-ата обиколка Кими откри вторите смени, които обаче никак не бяха много. След минути Насър направи своята първа смяна на медиума от старта, но пак си бе в дъното. Бе ясно, че медиум издържат много обиколки.

В 50-ата обиколка Верстапен атакува Розберг на четвърти завой и опита да остане пред него, но не успя. Пред него се вмъкна и изпреварвания с обиколка Сайнц. Втора смяна направи и Рикиардо, чийто гуми също свършиха и той сложи нови софт и бързо мина пред Хюлкенберг, пред него беше Фетел и първите трима.

В челото всичко бе ясно: Хамилтън имаше 5,7 сек аванс пред Нико, а той 2,8 пред Верстапен. Фетел бе на още 6,3 и след това Рикиардо – на 11,9. Следваха Хюлкенберг, Ботас, Маса и Перес. 11-ия Ериксон бе изпреварен с тур от Люис.

В края с късния стоп и атаките на Макс зад гърба му се появи Фетел, който го притисна в последните 6-7 обиколки. Три тура преди края Фетел атакува, Верстапен пресече през първия завой след блокиране на спиране на първия завой и не даде позицията Себастиан, а остана пред него. Рикиардо също настигна немския пилот и го атакува. Комисарите обявиха, че ще разглеждат минаването на Верстапен след финала. Те обявиха санкцията за Макс, докато той вече се подготвяше за излизане на подиума. Вместо да се появи на почетната стълбичка холандският пилот бе изведен, а Фетел трябваше на бегом да се връща, за да заеме третото място на нея.