Ягуар Ленд Ровър оттегли предложението си за закупуване на пистата Силвърстоун. От концерна обявиха, че са прекратили разговорите с клуба на британските автомобилни състезатели (BRDC – British Racing Drivers’ Club), който по принцип притежава трасето.
Автомобилната компания бе подала оферта за Силвърстоун, като за пистата има още три предложения – от МоторСпорт Вижън на Джонатан Палмър, ЛНТ Груп на Лорънс Томлисън и едно анонимно, за което се смята, че е от чуждестранна за Великобритания фирма. Пистата се продава заради растящите й загуби. Тазгодишната Гран при на Великобритания от Формула 1 регистрира добра посещаемост, но това не помогна особено на организаторите. През 2015 г. надпреварата бе гледана от 140 000 фенове – най-високия брой от която и да е друга писта през календара на съответната година (350 000 за целия уикенд). Този сезон посещаемостта бе подобна. Британската преса отбеляза, че единствено Уимбълдън събира по-голяма публика, като при това изчисленията са за двете седмици, през които се провежда тенис турнирът.
Ръководството на Силвърстоун работи тази година по различна политика под въздействието на Патрик Алън, който стана управляващ директор на трасето в началото на 2016 г. Той отбеляза, че цените на билетите за Формула 1 уикенда са твърде високи и продължи: „Решихме да върнем клиента и истинските фенове в сърцето на бизнеса ни, като поошлайфаме силвърстоунската си арогантност. Предложихме билети за състезанието по 99 паунда, както и билети от 120 паунда за целия уикенд и реакцията бе феноменална. Променихме политиката относно децата – посещението на вече до 11-годишни деца е безплатно, докато преди бе само за до двегодишни. Това позволява на семействата да се наслаждават на събитието. Когато разбереш какво наистина искат феновете и какво могат да си позволят, те те подкрепят. Ако си фокусиран върху много луксозен продукт, количеството пада значително.”
Приходите от билети обаче са недостатъчни за Силвърстоун, за да поддържа цялото съоръжение както трябва и се търси вариант за нови инвеститори. Президентът на BRDC Дерек Уоруик се надяваше да успее да договори сделка до края на октомври, което обаче не се случи.