Начало Автомобили Volkswagen на Автосалон 2017: амбициозна офанзива в SUV-изацията, дигитализацията и електрификацията

Volkswagen на Автосалон 2017: амбициозна офанзива в SUV-изацията, дигитализацията и електрификацията

86
0

На Автосалон София 2017 Volkswagen представя обновено портфолио с голям брой нови модели, които излязоха или излизат на българския пазар в рамките на 2017 г. и вече участват във всички международни автомобилни класации като претенденти за образци в сегментите си. Изцяло нови модели са премиерното Polo, предпремиерният T-Roc, премиерният Tiguan Allspace и Аrteon, представен преди няколко месеца.

Фейслифтът на Golf 7 от 2017 г. присъства с чисто електрическата си модификация e-Golf и за първи път в България – легендарният спортист Golf R в обновената си версия. Електрическата гама се допълва и от спортния plug in хибрид Passat GTE – модел, навлязъл устремно на българския пазар в началото на годината – и e-up! наличен в тест-драйв зоната на изложението, представящ модерната европейска концепция за споделено градско пътуване car-sharing вече и в гр. София.

За първи път, посетителите на Автосалон 2017 ще могат да разгледат на живо и култовия кемпър от Volkswagen Лекотоварни автомобили в най-луксозното му изпълнение – Californiа Ocean TDI 4MOTION 150 кВт / 204 к.с., както и ексклузивния Сaddy Alltrack TDI 4MOTION, 110 кВт/150 к.с. 

Volkswagen леки автомобили: акценти 

Така агресивно обогатената моделна гама на Volkswagen леки автомобили ясно дава представа за амбициите и приоритети на марката през следващите няколко години:

1. До 19 нови SUV играча в този набиращ масова популярност сегмент

2. Могъща електрификация на портфолиото с мисията електрическите автомобили да станат по-достъпни масово

3. Развой на асистиращи технологии и интелигентни мобилни услуги, които да сведат пътните инциденти до минимум и да навлязат постепенно в ерата на автономното шофиране – отново интегрирани без чувствително оскъпяване в масовите компактни сегменти

Volkswagen има амбицията да се трансформира през следващите години, за да впрегне над 80-те години прецизно немско машиностроене от най-високо качество в ракетата на новото хилядолетие – дигитализацията, която издига ежедневния живот на човека на ново ниво. На световно ниво марката нарича тази трансформация „Стратегия 2025” и я въплъщава в новото си послание „Започнахме бъдещето”. Посоката е радикална електрификация и иновативна развойна дейност, която да позволи разпространението на интелигентните технологии сред масов, максимално широк кръг шофьори по света.

Volkswagen се нуждае от собствени средства (плановете са за 3.5 млрд. евро само в електрификация през следващите няколко години) за финансиране на тези дейности и за тази цел планира най-голямата пазарна атака, откакто съществува. Това включва трансформация на портфолиото, увеличаване на SUV дела до 40% с пускане на 19 SUV модела на пътя до 2020 г. и развиване на новата изцяло електрическа платформа MEB, която да позволи продажби на над 1 млн. 100% електрически автомобили годишно от 2025 г. нататък. Заявката на Volkswagen е да повтори успеха на Beetle и Golf oт предишни ери в развитието на мобилността и новият най-масов и обичан от хората модел на електрическата трансформация да бъде отново Volkswagen.

SUV ОФАНЗИВА 

T-Roc e третото ниво на SUV офанзивата, започнала миналата година с новия Tiguan и продължила с Tiguan Allspace. Следващият крайъгълен камък по темата е представянето на изцяло новия Touareg до няколко месеца. В противоположния край на широкия SUV-спектър на марката – под T-Roc – Volkswagen предвижда допълнително разширяване на гамата чрез очаквания в рамките на около година малък модел T-Cross. В обхвата на SUV-офанзивата на Volkswagen ще се включи и един модел с нулево ниво на локалните вредни емисии: I.D. CROZZ – първият изцяло електрически SUV от Volkswagen.

ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ

През 2017 г. Д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на Volkswagen, заяви своята силна вяра в електрификацията и това, че най-добрите дни на автомобилостроенето предстоят: автомобилът на бъдещето е много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си. С лансирането на новата електрическа архитектура MEB, в която батерията е плоска и с формата на блокче шоколад, марката ще лансира цяло ново моделно семейство на име I.D. – изцяло електрически автомобили с напълно нова концепция за дизайн и предлагащи 600 км пробег с едно зареждане, които ще се борят с ценовото позициониране на Tesla от 30 000 евро. Да, дизеловите и бензиновите двигатели ще продължат да бъдат дълго време на пазара, особено при най-големите SUV автомобили, но в следващите 5-10 години е важно да установим електрическите модели като трети естествен избор. Сред планираните конкретни мерки са развойна дейност за намаляване на цената на батериите с 50% до 2020 г.

СПОДЕЛЕНОТО е-ПЪТУВАНЕ

Софиянци ще имат шанса да се докоснат до бъдещето на градската мобилност, развита в големите европейски столици. Услугата на мобилното приложение Spark съчетава едновременно набиращата скорост концепция car-sharing (почасово ползване на автомобили) и електрификацията на превозните средства. Услугата стартира с над 20 броя 100% електрически Volkswagen e-up! в края на октомври, а посетителите на Автосалона могат да тестват автомобилите на място.

Мобилното приложение позволява на ползвателите да откриват на картата на града най-близкия свободен електрически e-up!, да го резервират, да го използват по желан от тях маршрут и време и да заплащат услугата дистанционно. По този начин шофьорите притежават свободата да паркират лесно и безплатно, нямат разходи за зареждане, имат удобството да ползват автомобила само в една посока, а и не на последно място – получават емоцията от напълно различното изживяване зад волана на електрически автомобил.

НОВОТО POLO

С новото Polo, Volkswagen пуска на пътя един от най-иновативните малки автомобили на планетата. Той е изграден върху производствената платформа MQB – автомобилната архитектура на бестселърите Golf, Passat и Tiguan и с това дава смела заявка да предлага топ параметри в своя сегмент и не само. Дължината на новото Polo от 4,053 мм почти достига дължината на Golf четвърто поколение, а го превъзхожда по междуосно разстояние: Polo днес е с 2548 мм междуосие, широчина 1946 мм и 351 л багажник.

Двигателите включват 1.0 л. турбо бензин с 75 к.с., 95 к.с., а на по-късен етап и бензин 115 к.с. и 150 к.с., както и Polo GTI с 2.0 л. TSI с 200 к.с. От дизеловите двигатели ще се предлагат 1.6 л. TDI с 80 к.с.и 95 к.с. За първи път в новия модел Polo ще се предлага и двигател, фарично изпълнен за работа на природен газ. Двигателят е с работен обем от 1,0 л. и максимална мощност 90 к.с. и ще се обозначава с познатата от Golf абревиатура TGI.

Доказателство за прогресивния продуктов дизайн на Polo и огромните възможности на MQB платформата, са предлаганите системи за асистенция на водача като Front Assist, City Emergency Braking и Pedestrian Monitoring (активно следене на дистанцията и пешеходците и автоматично спиране при опасност), при това включени в стандартното ниво на оборудване.

Други иновативни технологии от ерата на полу автономното шофиране, предлагани като опция: Blind Spot Monitor (предупреждение за наличие на опасност в зоните извън полето на зрение), камера за задно виждане с асистент за паркиране Rear Parking Alert, Adaptive Cruise Control ACC (адаптивен темпомат) и цифров контролен прибор Active Info Display правят новото Polo един от най-комфортните и сигурни автомобили в компактния клас. Асистиращите системи в модела се грижат водача да избегне удар или – в случай на невъзможност, ударът да е максимално лек.

НОВИЯТ T-ROC

Един напълно нов кросоувър от компактния клас с изключително богати възможности за индивидуализация, авангарден дизайн и широк спектър ефективни двигатели и задвижвания, най-модерни асистиращи системи на борда, иновативно дигитализиран и перфектно свързан. T-Roc лансира впечатляваща концепция и носи свеж полъх в класа на компактните SUV модели. Компактен на размери отвън и със забележителна функционалност отвътре (петместна конфигурация с 445 литра багажен обем), този многофункционален модел се предлага по избор с предно или двойно задвижване (версиите с двойно задвижване серийно се комбинират с бутон за избор на различни режими на работа – 4MOTION Active Control).

„С новия T-Roc Volkswagen създаде още един автентичен SUV-модел. Автомобилът не се свени да демонстрира увереността, която се крие в него. Едновременно с това, чрез този кросоувър ние създадохме един изключително експресивен, почти провокативен дизайн…. За мен T-Roc е своеобразен крайъгълен камък в SUV-категорията. Защото той обогатява сегмента с единствен по рода си, подчертано спортен дизайн.”, казва главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф.

Подобно на Tiguan и Atlas/Teramont, T-Roc също е базиран на модулната платформа за модели с напречен двигател (MQB). Така и трите модела използват обща конструктивна платформа, но всеки от тях показва напълно самостоятелен подход по отношение на каросерията и интериора. Благодарение на MQB дизайнерският екип има възможността да реализира изключително динамични пропорции на каросерията. Това се отнася в особена степен за новия T-Roc: Кросоувърът е с дължина 4.234 мм -252 мм в сравнение с Tiguan); междуосното разстояние се равнява на 2.603 мм. SUV-моделът е широк 1.819 мм (без страничните огледала), а височината му е 1.573 мм. Съчетанието от голяма широчина и сравнително малка височина на каросерията подчертава динамиката на пропорциите. По-ниският в сравнение с някои други SUV-модели център на тежестта допринася и за постигането на по-динамично поведение на пътя.

НОВИЯТ ТIGUAN ALLSPACE

Tiguan е най-успешният SUV „Made in Germany‘‘. Половин милион души всяка година спират избора си на този универсален талант с предно или двойно задвижване. През 2016 година на пазара стъпи второто поколение на популярния SUV. Сега Volkswagen прави следващата стъпка в развитието на модела: с Tiguan Allspace, една напълно нова версия на бестселъра. Това е своеобразен „Spaceshuttle‘‘ – с удължено със 109 мм междуосно разстояние и 215 мм по-голяма каросерийна дължина. За повече пътници, повече багаж и повече гъвкавост на вътрешния обем: Tiguan Allspace разполага с респектиращ товарен обем от 1.920 литра.

Към отличителните белези на Tiguan Allspace спада и разширеното серийно оборудване; по този начин се подчертава неговото позициониране в нишата между класическия Tiguan и ексклузивния Touareg. Вследствие на разширяването на обхвата на оборудването, още базовото ниво „Trendline‘‘ предлага допълнителни елементи като например рейки на покрива (в черно), мултимедийна система „Composition Colour‘‘ с включен „Connectivity пакет‘‘ (с подготовка за автотелефон и USB-вход), мултифункционален волан, трапецовидни бленди на ауспуховите накрайници и гъвкаво разпределение на багажното отделение.

Още по-голям е скокът при оборудването на линиите „Comfortline‘‘ (електрически задвижван заден капак, сребристи рейки на покрива) и „Highline‘‘ (добавя към „Comfortline‘‘ изцяло LED-светлини и система „Keyless Access‘‘). Наред с това моделното семейство получава нова инфотейнмънт система от нова генерация: върховото изпълнение на системата „Discover Pro‘‘ разполага с възможност за управление с жестове, което е новост в сегмента.

ЕКСКЛУЗИВНИ 4х4 ПЪТНИЧЕСКИ МОДЕЛИ ОТ VOLKSWAGEN ЛЕКОТОВАРНИ:

 Californiа Ocean TDI 4MOTION 150 кВт / 204 к.с.

 Сaddy Alltrack TDI 4MOTION, 110 кВт/150 к.с.

И двата автомобила са моторизирани с най-мощния, но икономичен 2-литров дизелов двигател за съответната моделна група, който отговаря на норма за отработени газове Eвро 6 и е серийно оборудван със система старт-стоп, рекуперация на спирачната енергия, с асистент за потегляне по наклон и гуми с оптимизирано пътно съпротивление. Двигателят дава изключително нисък разход на гориво, при това без да се пести от удоволствието от шофиране:

 6,8 л/100 км (комбинирано); CO2 емисии: 178 г/км (за Californiа Ocean TDI 4MOTION 150 кВт / 204 к.с.) и

 5,6 л/100 км (комбинирано); CO2 емисии: 147-146 г/км (за Caddy Alltrack TDI 4MOTION, 110 кВт/150 к.с.).

Опционалното и за двата модела задвижване на 4-те колела 4MOTION се грижи за добро сцепление, както и оптимално управление и завиване в трудни условия – при пътуване в планински местности или в сняг. 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG позволява напълно автоматично, почти неусетно превключване на предавките без прекъсване на подаването на мощност, което значително допринася за високия комфорт при шофиране. Комбинацията от задвижване на 4-те колела 4MOTION и автоматична трансмисия с два съединителя DSG е уникална концепция на задвижване в този клас автомобили.

CALIFORNIA OCEAN TDI 4MOTION

През 1988 година на пазара в Германия е лансиран първият официален кемпър на марката VW – тогава конструиран на основата на ъгловатия сандъкообразен T3 с разположен в задната част двигател. Неговото име: California. Чисто визуално California се слива с градския трафик. Но за собствениците си той се разкрива в друга светлина – той е къща на колела, другар за свободното време и любимото спортно занимание.

След 70 производствени години, шестото поколение California продължава да е верен спътник за пътуващи индивидуалисти. Топ версията с най-висок клас оборудване – California Ocean- предлага всичко, за да може авантюристичните му собственици да изследват нови територии, без да се лишават от комфорт: напълно функционална компактна кухнеска ниша с компресорен хладилник и газов котлон с две гнезда с пиезо-запалване (всяко с мощност 1800 Вт), мивка от неръждаема стомана с шкаф за кухненски уреди. 12-волта и 230-волта контакт в кухненската ниша снабдяват с електричество, за да може да си приготвите по всяко време вкусно ястие.

California Ocean се предлага серийно с алуминиев повдигащ се покрив с електрическо отваряне, под който се крие комфортно легло за двама с подматрачна рамка и размери 1,20 х 2,00 м. Двама могат да спят и на първото ниво в купето: само с няколко движения задните седалки се дърпат напред, а облегалките падат назад – и се получава достатъчно широка спална площ (1,14 х 2,00) за още двама. Гардеробни ниши, два стола и една маса за ползване на открито или закрито, както и още куп екстри се грижат за пълното удобство на феновете на къмпингуването.

Напредничави асистиращи системи за водача и системи за безопасност в California Ocean помагат в критични ситуации, например при паркиране и предупреждават при опасност. Част от серийното оборудване за безопасност на California Ocean са мултиколизионна спирачка, електронна стабилизираща програма със спирачен асистент, ABS, ASR, EDL, асистент при потегляне по наклон, система за разпознаване на умората, въздушна възглавница за предните места, за мястото до водача с възможност за деактивиранe, въздушни странични възглавници и въздушни възглавници за главата за водача и мястото до водача.

От първия модел California са продадени 22 000 екземпляра – версията на база на T4 вдига продажбите на 39 000 автомобила, от T5 California Volkswagen продава над 50 000 модела. Ваканция в собствените 4 стени на колела, това предлага California и днес в шестотото си поколение и продължава да се радва на нестихващ интерес и популярност.

CADDY ALLTRACK TDI 4 MOTION

Eксклузивният 7-местен Caddy Alltrack TDI 4MOTION, 110 кВт/150 к.с. e базиран на линия на оборудване Trendline и се отличава от останалите представители на тази моделна линия с маркантната си офроуд визия. Лакираните елементи, рейките на покрива и страничните огледала в сребристо, затъмнените стъкла и задни стопове придават уникална визия на модела. 17-цоловите джанти от лека сплав „Quito“ завършват облика му.

Акценти в интериора поставят специални декоративни елементи на арматурното табло „Carbon Squere Dark“, частично кожено оборудване с цветен шев, хромирани елементи, климатична инсталация, както и радиосистема „Composition Colour“.

Благодарение на задвижването на четирите колела 4MOTION, Caddy Alltrack ще ви отведе до най-красивите места – с оптимално сцепление и подобрена сигурност в завоя, особено при мокра или заснежена пътна настилка.

Пакет „Светлина и Видимост“, както и интегрираните в бронята фарове за мъгла гарантират оптимална видимост и максимална безопасност по време на пътуване през нощта или при лоши метеорологични условия.