Два или три питстопа ще направят пилотите за смяна на гуми в предстоящата Гран при на Бразилия на Интерлагос. Въпреки че трасето бе преасфалтирано относително скоро, то остава сериозно предизвикателство за гумите заради няколкото високоскоростни завои и потенциалните високи температури. Налични за използване от пилотите през уикенда ще бъдат типовете софт, медиум и хард. Комбинация, която за последно бе използвана в Япония.
А тя дава възможности за избор на най-различни стратегии. Като например такава с 2 питстопа – стартиране със софт, преминаване на медиум и завършване с медиум или с твърдите гуми. По-агресивната и по-използваната тактика от миналия сезон е с 3 стопа – потегляне с меки гуми, след което отново поставяне на софт или медиум, и още две смени до финала с използване на медиум. При последния случай може и да има разместване на реда на типовете в състезанието.
През миналата година Нико Розберг спечели състезанието, като използва тактика с 3 стопа. Той стартира със софт, след което направи 3 спирания в бокса за медиум. Вторият и третият Люис Хамилтън и Себастиан Фетел също изкараха надпреварата с 3 пистопа. Най-челно класиралият се пилот с алтернативна тактика бе Кими Райконен. Финландецът завърши 4-и, като стартира със софт, след което ги смени с медиум в 12-ата обиколка, а в 46-ата отново спря да сложи средни гуми.
„Гумите хард ще бъдат налични в Бразилия за първи път от 2013 г., които би трябвало да са много ефективни срещу високите изисквания на трасето по отношение на гумите, каза спортният директор на Пирели Пол Хембри. – През 2015 г. състезанието беше с 3 питстопа. И с увеличената скорост и притискаща сила на колите тази година, пускането на твърдите гуми беше единствената възможност да предложим повече възможности за различни стратегии.”
Изборът на типове гуми на всеки пилот за уикенда в Бразилия можете да виидте на графиката вдясно: