4-цилиндровите машини от среден клас дълго време бяха ключови за мотоциклетната гама не Honda. Истинските представители на този сегмент са перфектни за начинаещи мотоциклетисти, тъй като осигуряват лесно постижими и приятни показатели на двигателя, съчетани с минимална маса. Дебютиралият през 2014 г. CB650F продължава тази традиция. Проектиран от екип от млади инженери, той утвърждава високото качество на моделите с ниска маса за всички представители от средния клас на Honda със специален реверанс към великолепните образци на CB400 от 70-те години на миналия век.
Еволюцията на модела за 2017-а повишава още повече нивото на адреналина. Новият CB650F е по-мощен и с още по-вълнуващ „саундтрак“. Още „по-оголен“ и с още по-прецизно управление, той крие силни страни, които никак не са за пренебрегване.
“Истинските 4-цилиндрови мотоциклети от средния сегмент са важни за традициите на Honda. По-големите размери не винаги са по-доброто решение и с CB650F 2017 искахме да дадем на мотоциклетистите в по-големи дози от важните неща – мощност, ускорение, стил и добро управление – без да добавяме допълнителни килограми и без да повишаваме цената. Също искахме да им дадем и по-високи показатели и ново оборудване като LED осветление и ново предно окачване SDBV”, коментира лидерът на проекта за 17YM CB650F Садатака Окабе.
По-високият пик на мощността идва от променените настройки на всмукателните клапани, а новият „свободен“ ауспух дава на CB650F великолепен тласък до червената зона на оборотите, в случая – 11 000 об/мин, докато по-късите предавателни отношения осигуряват по-добро ускоряване. С увеличената мощност, новият ракурс позволява пъргавина още от ниския диапазон на оборотите и гръмовен рев с увеличаването им.
Управлението му става още по-прецизно благодарение на окачването на предната вилка Showa Dual Bending Valve и пренастроените спирачни апарати Nissin. Дизайнът на CB650F е такъв, че мотоциклетът изглежда жилав в буквалния смисъл на думата – с по-малки странични и предни обтекатели,. Предната и задната светлини са вече LED, докато гумираните ръкохватки осигуряват комфорт при пътуване на по-дълги разстояния.
Версията за следващата моделна година е с допълнителни 3кВт мощност и така този показател е нараснал до 67 кВт при 11 000 об/мин. Увеличението, което се усеща от 9000 об/мин идва от новото управление на потока при всмукателната и изпускателната система. По-късите всмукателни тръби пълнят четири 32-милиметрови дроселови отвора от въздушната кутия, която сама по себе си е с по-широки всмукателни канали, а дясно разположената изпускателна система 4 към 1 вече е с вътрешна структура с двоен байпас в заглушителя, като по този начин е редуцирано обратното налягане.
С по-късите предавателни отношения от втора до пета предавка, новият CB650F е още по-бърз от предишното поколение.
Леко увеличеният максимум на въртящия момент от 64 Нм е възможен при 8000 об/мин, докато еластичността на двигателя позволява плавен преход към шеста предавка още от 1200 об/мин.
Допълнителна доза акустична наслада доставя гърленият рев на двигателя при ниските обороти, преминаващ в неистов вой при високите, като по този начин ни напомня за състезателното минало на 4-цилиндровите мотоциклети Honda.
649-кубиковият силов агрегат с компактна вътрешна архитектура е куплиран с 6-степенна предавателна кутия. Цилиндрите му са под ъгъл от 30 градуса, а главата на 16-клапанния DOHC е с директно задвижване на валовете, диаметърът и ходът на буталата са регулирани на 67 х 46 мм при степен на сгъстяване от 11,4:1.
Разходът на гориво от 21 км/л (WMTC режим) дава възможност за изминаването на 350 км с един резервоар, чийто обем е 17,3 л. Силовият агрегат на CB650F отговаря на изискванията на директивата EURO 4.
Стоманената рама с диамантообразна структура на CB650F е с двойни елипсовидни реи с размер 64 мм x 30 мм и е със специален баланс на твърдостта – т.е. – те са по-твърди в зоната на седалката и по-гъвкави в зоната на вилката. Така е постигнато балансирано управление с високо ниво на обратна връзка с ездача. Наклонът е настроен на 25,5° със следа от 101 мм и колесна база от 1450 мм. Собствената маса на мотоциклета е едва 208 кг.
Новото окачване на предната вилка, 41-милиметровото Showa Dual Bending Valve (SDBV) подобрява комфорта при езда и управление. То осигурява пропорционално заглушаване на отскока с по-стегната компресия, отколкото е характерно за 120-милиметров ход на вилката.
Колелата са обути в радиални гуми с размер 120/70-17 отпред и с 180/55-17 отзад и включват L-образни въздушни вентили за по-лесна поддръжка. Подобрените двубутални предни спирачки Nissin работят с 320-милиметрови дискове отпред и 240-милиметрови отзад. Двуканалният ABS е стандартен.
Позицията за езда е изтеглена леко напред, като по този начин мотоциклетистът е позициониран по-близко до предното колело. По-плоските тръбни ръкохватки са с оптимизирана маса и са стегнати в гумено покритие за още повече комфорт. Височината на седалката на седалката е 810 мм.
Бордовото табло е с два големи дигитални дисплея. В ляво са оборотомерът и скоростомерът, а в дясно са датчикът за гориво, часовникът, одометърът и предупредителните светлини. Двете страни са с бяла подсветка.
CB650F е с тъмни стойка, шарнири и колела, с бронзов капак на двигателя, а опциите за цветовете на модела са червен (Millenium Red), сребърен металик (Sword Silver Metallic), метализиран перленобял (Pearl Metalloid White), матиран черен металик (Matt Gunpowder Black Metallic), перлено син (Pearl Spencer Blue).