Skoda записа 10,6% увеличение в продажбите си за октомври в глобален мащаб. Реализираните автомобили са достигнали 97 900 броя, като през 2015 г. са били 88 500 за същия месец. Положителната тенденция е задвижвана от високото търсене в Китай (+21,3%) и Европа (+4,9%).
Сред моделите с най-висок ръст са Skoda Rapid – +37,4% и Skoda Superb – +58,3%. От януари досега марката е доставила 938 800 автомобила – с 6,7% повече спрямо предходната година (880 000 броя).
„През октомври Skoda продължи безпроблемно положителната тенденция в продажбите си от първите три тримесечия”, коментира отговарящият за продажби и маркетинг член на борда на Skoda Вернер Айхорн. „Основата за това бе значителният ръст на марката на ключови пазари като Китай и Европа.”
В Западна Европа увеличението на Skoda е 4,2% до 35 400 автомобила (2015: 34 000). Най-силният индивидуален пазар на бранда е Германия, където растежът е с 3,9% до 13 300 броя (2015: 12 800). В Италия бе отбелязан двоен ръст – +22,9% до 1700, както и в Швеция (1400, +20,7%) и Гърция (100, +15,5%).
В Централна Европа Skoda има ръст от 6,7% в сравнение със същия месец на предходната година – 15 800 реализирани коли срещу 14 800 през 2015 г. На домашния пазар в Чехия марката подсилва миналогодишното си силно представяне със 7600 доставки. В Полша бе постигнато значително увеличение от 17,9% (4800 броя).
Общият брой реализирани автомобили в Източна Европа (с изключение на Русия) е 3300 броя – +10,7% спрямо същия месец на предходната година. Най-силното представяне е в Босна (100, +49,5%), България (300, +25,6%), балтийските държави (800, +57,2%) и Украйна (400, +52,2%).
На най-големия си пазар в глобален мащаб – Китай – Skoda бележи ръст от 21,3% до 32 000 коли (2015: 26 400).
Глобални продажби на Skoda през октомври 2016 г. с разлика спрямо същия месец на миналата година
Skoda Citigo | 3600 | +28% |
Skoda Fabia | 17 300 | +2.7% |
Skoda Rapid | 19 200 | +37.4% |
Skoda Octavia | 38 300 | +3.6% |
Skoda Superb | 12 200 | +58.3% |
Skoda Yeti | 7200 | -28.8% |