Начало Рали Ожие се надява бързо да си намери отбор за догодина

Ожие се надява бързо да си намери отбор за догодина

31
0

Себастиен Ожие вече работи трескаво, за да си намери екип за следващия сезон в световния рали шампионат (WRC). Четирикратният световен шампион остана без отбор след внезапно обявеното оттегляне на Фолксваген от първенството и сега бързо трябва да вземе решение какво ще прави през следващия сезон. Французинът завърши втори във финалния кръг за 2016 г. (рали Австралия), като си бе осигурил короната още в Испания.

„Положението е доста напрегнато. Надявам се да мога да споделя нещо в следващите дни и седмици”, сподели Ожие в Кофс Харбър. „Трябва да гледам напред. Понякога се случват неочаквани неща. Ще пазя спомена за тази година и кой знае какво крие бъдещето за нас.”

Себастиен обясни също така, че има джентълменско споразумение с тима на Фолксваген, който ще го улесни при намирането на нов тим.

„Надявам се да заработя по нов проект бързо, след като се прибера в Европа, защото до Монте Карло има само няколко седмици. Не е тайна, че водих разговори с няколко екипа. Следващата стъпка е да започнем да уточняваме плана за бъдещето. Обичам да изпробвам колата преди да подпиша с някого. Важно е да имаш усещане какво евентуално ще караш през следващия сезон”, обясни Ожие. „Иска ми се да знам възможно най-скоро къде ще съм, за да можем да работим за следващия сезон. Има отбори, които искат да се трудят заедно с мен, но не мога да кажа, че ситуацията е комфортна. Поне имам някакви опции.”

На въпрос кое ще е решаващият фактор за него, за да вземе решение къде иска да отиде, Себастиен заяви, че най-важна ще е конкурентоспособността на колата: „Познавате ме, кой повече, кой по-малко. Винаги съм искал да се боря. Силен тим с конкурентоспособен автомобил е това, което искам.”

Фолксваген съобщи в началото на ноември, че напуска световния рали шампионат. Малко по-късно от концерна обявиха, че ръководството е постигнало споразумение с профсъюзите и до 2025 г. ще съкрати 30 000 служители. Целта е да бъдат спестени 3,7 милиарда евро годишно. Компанията се опитва да уравновеси финансите след скандала с неверните показания за вредни емисии и цели насочване на повече средства към разработване на автомобили с електрическо задвижване.