Използването на гумите ултрасофт за първи път в Гран при на Абу Даби тази година може да доведе до повече спирания в бокса от стандартните 2 за пистата Яс Марина. От Пирели ще предоставят на отборите типовете софт, суперсофт и ултрасофт. Последните ще бъдат използвани за 5-и път този сезон и предлагат най-висока скорост в една бърза обиколка, но и най-ниска издръжливост като цяло.
През миналия сезон всички пилоти в челото ползваха тактика с 2 стопа. Победителят Нико Розберг с Мерцедес потегли със суперсофт и след това два пъти спря за софт в обиколки 10 и 31. По-различният подход на Фетел с Ферари – стартиране със софт и след това 2 стопа за меки и супермеки гуми му помогнаха да финишира 4-и след потегляне от едва 15-а позиция.
Сега с наличието на ултрасофт изпълнението на стратегията с 2 стопа ще бъде по-трудно. За нейното по-лесно реализиране е възможно част от водещите пилоти да пробват да преминат втората част на квалификацията с типа суперсофт, което да им даде възможност да потеглят в надпреварата с тях и след това да използват два пъти софт или по веднъж софт и суперсофт.
„Абу Даби е една от пистите, които познаваме най-добре, тъй като сме направили няколко тества там преди, включително някои от тези на по-широките гуми за 2017 г., заяви спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Новият елемент тази година са гумите ултрасофт, които ще предложат повече скорост и възможности за различни стратегии.”
Хембри заяви още, че на пистата Яс Марина преди състезанието ще има презентация за медиите на гумите за 2017 г. След това във вторник ще има и тест, на който за първи път ще могат да се видят всички 3 модифицирани коли на Мерцедес, Ферари и Ред Бул с новите продукти на компанията за следващия сезон, които са с 25% по-широки от сегашните.
Изборът на типове гуми за Абу Даби на всеки пилот вижте в графиката вдясно: