Спортният директор на Мерцедес Тото Волф е убеден, че пилотите на тима Люис Хамилтън и Нико Розберг знаят как да се държат по време на последния старт за 2016 г. във Формула 1, в който единият от тях ще спечели титлата.
„Не можем да се месим в последната надпревара. Досега им позволявахме да се състезават. И двамата знаят какво смятаме за спортсменско поведение. Залозите в този старт са много високи – един световен шампионат ще бъде спечелен или загубен. Според мен и двамата са премислили всички възможности. И докато карането им е спортсменско, смятам, че трябва да ги оставим (да се борят)”, заяви австриецът.
„Не искаме да променяме правилата накрая, защото не би било правилно всичко, изградено през последните години, да се преобърне за решаващата титлата надпревара. Пилотите ни са страхотни спортисти и знаят какво би означавало прекрачването на границата – би причинило много полемики. Ето защо вярвам, че нещата ще преминат както трябва – за доброто на тима, отборния дух и вложените усилия, както и за феновете.”
Волф обясни също така, че ситуацията е особено трудна за Мерцедес, независимо как изглежда отстрани: „Може да твърдите, че сме в привилегирована позиция, тъй като при всички положения ще спечели пилот на Мерцедес. Истината е, че постоянно пазехме неутралитет през последните три години. Последният старт ще е особено труден – да ги подкрепяме в случай на нужда, да не се намесваме прекалено, да ги оставим да се борят на пистата. Трябва да дадем и на двамата достатъчно силна, издръжлива кола и работеща стратегия. Основната цел е минимална намеса в шампионата, да им позволим да проведат борбата на трасето.”
По-рано през уикенда Волф подчерта старанието на отбора да работи в полза на целия екип, отговаряйки на въпрос за смяната на част от механиците на Хамилтън и Розберг в началото на сезона. Английският пилот каза по време на пресконференцията в четвъртък, че щял да разкрие историята зад това действие в биографията си, която ще напише след време. Запитан как ще коментира решението, взето преди повече от десет месеца, Волф реагира остро.
„Този единствен коментар е изваден от контекста”, заяви спортният директор. „Ясно е, че ако смениш директно свързани с един пилот хора, то това може да има психологичен ефект. Наясно сме с това, обмислихме го. Трябва да взимаме решения, засягащи стотици хора. Наше задължение към 1500 души и страхотната ни марка е да взимаме точните решения за всички тях, а не само за един човек. Разбирам какъв е ефектът върху един състезател – той бе обсъден, а може би и аз ще напиша книга след 10 години и ще спомена някои неща в нея. В Бриксуърт и Бракли работят 1500 души. Ние трябва да развиваме персонала си – един човек може да се труди по даден компонент тази година и да стане главен механик през следващия сезон, а е възможно и да притежава дори по-голям потенциал. Работим в динамична организация – същата е и тази в гаража.”
Австрийският директор на Мерцедес призна, че е бил изненадан от тактиката на Ред Бул да премине Q2 с гуми суперсофт. Той очаквал тимът от Милтън Кийнс да пробва алтернативната стратегия с единия, но не и с двамата си пилоти. Волф заяви, че според изчисленията на Мерцедес стартирането с ултрасофт е по-бързата стратегия, защото суперсофт издържа броени обиколки повече от най-меката смес.