Проблемите на Макларън в Мексико започнаха още преди свободните тренировки в петък. И двамата пилоти на тима Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн бяха с нови задвижващи системи. Екипът обаче откри аномалия в данните от агрегата на белгиеца преди старта на първата сесия. Първоначалното проучване не посочи категорично причината за това и задвижващата система пак бе сменена – като предохранителна мярка, а Вандоорн изпусна цялата тренировка.
Алонсо нямаше толкова грижи, като успя да изпълни предварително начертаната си програма. Той бе седми във втората сесия, а Щофел – 15-и.
„Бих казал, че петъкът бе много позитивен и продуктивен”, обобщи испанецът. „Направихме много обиколки, много изпитания и от повечето получихме добра обратна информация. Бяхме само на седем десети от най-доброто време и на две десети от [Валтери] Ботас, което е изненадващо на толкова сложна писта.”
„Наясно сме, че състезанието при всички положения ще е трудно, тъй като ще стартираме от дъното и шансовете ни за изпреварвания са малки при нашата максимална скорост. Но се налага да жертваме това състезание, за да имаме свеж двигател за Бразилия и Абу Даби.”
„Все още не сме наясно и в коя посока да поемем за квалификацията. Трябва да решим някои неща за гумите, да проверим коя стратегия ще ни донесе най-малко болезнен резултат.”
Вандоорн призна, че му е било трудно да влезе в ритъм във втората сесия. Работата му бе допълнително затруднена от проблем с колело. Наложи се да спре на изхода от питлейна, тъй като усети, че автомобилът отива настрани. Механиците го върнаха в бокса.
„Поне успяхме да си свършим работата за тази сесия и да съберем необходимите данни”, каза Щофел. „Надявам се утре да нямаме грижи и да продължим нормално уикенда си. Радвам се, че открихме какъв е проблемът със задвижващата система. Дано наваксам с подготовката, защото на ново трасе винаги е най-важно да направиш достатъчно километри. Това важи особено в случай, при който се опитваш да настроиш болида за крайно специфични условия, каквато е сериозната надморска височина тук.”