Бърни Екълстоун смята, че от Мерцедес са помогнали на Ферари за развитието на задвижващите системи на Скудерията. Англичанинът, който до миналата година управляваше Формула 1, е почти убеден, че в някакъв момент екипът от Маранело е получил съдействие от екипа на щутгартския концерн. Той отказа да навлезе в конкретни подробности, споменавайки само, че „в определен момент имаше някаква помощ за двигателя.”
Екълстоун, който днес навършва 87 години, направи изявлението в интервю за италианския вестник Ла Република. На въпрос кой според него е протегнал ръка на Скудерията, отговорът му гласи: „Мерцедес, и то поради добра причина. Да спечелиш шампионат в битка срещу Заубер е едно. Срещу Ферари е друго.”
Англичанинът допълни, че не е напълно убеден в твърдението си.
„Казвам може би. В миналото се е случвало с Хонда. И ако от Мерцедес са решили да прехвърлят технологии към Маранело, то за мен това е добро решение. Сигурно е също така, че при приятелските отношения между двата екипа, за Щутгарт бе най-добре за 2017 г. да осигурят две неща: а) Ред Бул да не разполага с най-мощните задвижващи системи и б) Ферари да е достатъчно конкурентоспособен екип, за да се получи битка и да има смисъл да го победят”, обяснява Бърни.
В интервюто той разказа също така как заедно с Макс Мозли (когато бе президент на ФИА) са работили, за да помагат на Ферари. Екълстоун е категоричен, че да се подаде ръка на Скудерията „винаги е било най-умното нещо. И винаги се случваше посредством техническите правила. Отборите са важни за Формула 1, но най-важен е този на Ферари. Ето защо през годините са вършени много неща, които са помагали на Маранело да побеждава.”
В същото време Екълстоун е категоричен, че Чарли Уайтинг (който понастоящем е рейс директор на ФИА) не е полагал допълнителни усилия, за да подпомага британски екипи. Вместо това англичанинът потвърждава, че заедно с Мозли са работили в полза на Ферари.
„Спечелен от Ферари сезон е по-ценен от останалите. Но вижте, останалите тимове също имат интерес да се състезават с конкурентоспособно Ферари.”
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер изрази известно съмнение в твърденията на Екълстоун, но отбеляза, че Мерцедес и Скудерията наистина имат много близки отношения.
„Вижда се по начина, по който работят по време на срещи”, обясни той. „В наши дни единият не вдига ръка без да е постигнал съгласие с другия. Дори да е станало (съдействието за задвижващите системи – б.р.), то не е прецедент за Формула 1 и вероятно няма да се случва за последен път. Но не ни влиза в работата дали единият е помогнал на другия. Бих се изненадал, ако е така, но наистина Мерцедес и Ферари са с много сходно мислене в наши дни.”