Последните тестове преди Гран при на Малайзия се проведоха в края на миналата седмица на писта Херес.
В петък най-бърз на испанското трасе бе тест пилотът на БАР Такума Сато. Японецът обаче постигна най-доброто време при излизане с много малко гориво в края на деня. Той работеше по гуми и изпитваше две нови спецификации на двигателя на Хонда. Това са модифицирани версии на мотора, който БАР използва в петък в Мелбърн. Той бе по-мощен, но проблеми с издръжливостта му (и двамата пилоти получиха идентични повреди след броени обиколки в първата свободна сесия) принудиха екипа да вземе за останалата част от уикенда в Австралия другата спецификация. Сега инженерите от Хонда са сигурни, че са разрешили проблема и планират да използват агрегата в Малайзия.
Ралф Шумахер стана втори, въпреки че пет часа от деня прекара в бокса заради повреда на съединител. Макларън пък се съсредоточиха върху гумите, като Александър Вурц заяви, че екипът вече е избрал два от тестваните типа на Мишлен.
В събота на трасето останаха само трима пилоти. Най-бърз бе Вурц, следван от Марк Жене и Оливие Панис. Температурата в събота достигна 29 градуса, но въпреки това пистата бе изкуствено наводнена, за да могат екипите да направят тренировките на мокро. Времето обаче бе толкова топло, че тримата пилоти караха по-малко от десет минути преди пистата да изсъхне напълно, поради което се наложи отново да бъде мокрена.
Времената от петък:
1. Такума Сато БАР 1:18.711 (87 об.)
2. Ралф Шумахер Уилямс 1:18.739 (67 об.)
3. Оливие Панис Тойота 1:18.980 (65 об.)
4. Александър Вурц Макларън 1:19.557 (98 об.)
5. Педро де ла Роса Макларън 1:19.668 (102 об.)
Времената от събота:
1. Александър Вурц Макларън 1:26.418 (103 об.)
2. Марк Жене Уилямс 1:28.251 (88 об.)
3. Оливие Панис Тойота 1:28.652 (68 об.)