Малко повече от три месеца след края на изминалия сезон 6-кратния световен шампион Михаел Шумахер отново ще седне зад волана на болид от Формула 1. Германецът направи дълга зимна ваканция и днес за първи път за тази година той ще участва в тестовете на тима в Барселона.
Още през миналата година гумите бяха важен фактор в решаването на битките при конструкторите и пилотите. Очаква се и през тази година нещата да стоят по същия начин. За момента изглежда, че гумите на Мишлен определено имат сериозно превъзходство. От проведените до момента тестове впечатляващата разлика между тимовете каращи с гуми на французите и тези с гуми на Бриджстоун е около две секунди, независимо от пистите, на които се провеждат изпитанията! За да бъде променено статуквото от тима на Ферари се надяват на завръщането на Шумахер. Защото според японците от Бриджстоун, германецът е единственият пилот, от чиито заключения може действително да се направи равносметка за положението на нещата в момента, да се преценят точно предимствата и слабостите на новите смеси и конструкции на гумите.
“Михаел е единственият пилот, който може с точност да обясни, как реагират гумите във всеки един завой, дали се държат добре или не. При него все едно, че всяка обиколка е записана на DVD. Той преценява непрекъснато степента на износване и с точност може да обрисува едно излизане от няколко обиколки. Такава дарба и подобна памет не се среща често във Формула 1. Това помага изключително много на нашите инженери”, обяснява с патос шефа на отдела за изследване и развитие на Бриджстоун на страниците на вестник “Експрес”.
Въпреки че първоначалното желание на Шумахер е било да започне тестовете едва в понеделник след представянето на новия болид на скудерията, той е бил убеден от шефовете на тима да започне изпитанията още през тази седмица с F2003-GA на пистата в Барселона.
И докато през миналата година изоставането на Бриджстоун от Мишлен бе компенсирано в края на сезона след усилени тестове, не е ясно дали това ще бъде така и през предстоящия сезон. От тима на Ферари са съсредоточили работата си главно върху гумите и новия двигател, като изпитанията на гуми определено доминират. Тестовете на новия болид още не са започнали и не е ясно дали екипа ще стартира в Австралия с новата кола. Въпреки това Шумахер не показва по никакъв начин притеснение от това през тази година може би ще бъде безпомощен срещу тимовете каращи с Мишлен. Той се надява, че съвместната работа между японци и италианци отново ще даде плодове. “Вярвам, че ние във Ферари сме добре въоръжени за предстоящите битки. Гумите на Бриджстоун както и самата фирма разполагат с огромен потенциал”, изразява германецът своята увереност.
Колко голяма е разликата между Мишлен и Бриджстоун със сигурност ще бъде оценено още през първите дни, в които на пистата ще се появи Михаел Шумахер!