Още по време на Гран при на Бахрейн стана известно, че тима на БАР планира въвеждането на ново задно крило за състезанието на Имола. Според очевидци крилото е наистина революционно и би позволило на екипа на БАР да използва трети елемент в задната част, което обаче бе забранено преди началото на този сезон. Решението на аеродинамичния отдел на тима обаче е на ръба на позволеното и би позволило на екипа по този начин да упражнява много по-силна сила на прилепяне в задната част, което определено би било голямо преимущество. Британците са монтирали този елемент в края на обшивката на двигателя и той до голяма част постига ефекта и замества забранения за този сезон трети елемент в задното крило.
Въпреки че в Бахрейн се дочу че от БАР са получили официалното разрешение на ФИА за използването на новия елемент, сега се оказва че федерацията е забранила използването му под давлението на друг отбор от Гран при. Според запознати става дума за тима на Уилямс.
Въпреки цялата тази суматоха около този допълнителен елемент, БАР ще представи на Имола редица нови аеродинамични компоненти, в опит да бъде намалено изоставането от Ферари.
“Колата няма да изглежда много различно, но наистина ще приложим нови версии на аеродинамичния си пакет, както и нова версия на двигателите на Хонда”, обясни техническия шеф на отбора, Джоф Уилис. “Смятам че това ще бъде чудесна крачка напред.”