Докато Михаел Шумахер постигна четвъртата си поредна победа за сезона, Рубенс Барикело се изгуби в миманса и завърши едва на шесто място. След състезанието в Италия всички си задаваха въпроса: “Как може с една и съща кола единия пилот да спечели почти безпрепятствено, а другия да се бори едва ли не за влизане в осмицата?”
“Попаднах в трафик”, едно обяснение излязло от устата на бразилеца, което почти бяхме забравили от въвеждането на новите квалификации през миналия сезон. Обяснение, което бразилецът даде след като му бе просто невъзможно да изпреварва по време на вчерашното Гран при.
“Винаги се намирах зад някой бавен болид и затова не можах да натискам толкова, колкото самия аз желаех.” Думите на бразилеца са насочени най-вече към Ралф Шумахер, който дълго време бе пред него и успя да излезе пред него дори тогава когато двамата влязоха едновременно в пит лейна.
В бразилската преса обаче не са доволни от поведението на сънародника си и говорят за “неумението” му да спечели позиция или да накара съперника си да сгреши.
Това обаче не е особено коректно, защото бразилецът е доказвал многократно неоснователността на подобни твърдения, а най-ясното доказателство за това бе победата му на Силвърстоун през миналата година.
Въпреки това вчера видяхме един апатичен Барикело, който не прояви достатъчно желание, за изпревари намиращите се пред него пилоти, въпреки че бе по-бърз от тях в определени моменти от състезанието. Логично от там идва и гнева на сънародниците му, който преди три седмици в Бахрейн също бяха свидетели, както и целия свят на Гран при на неспособността на Барикело да бъде на нивото на своя съотборник.
Особено болезнена бе тази сцена на фона на десетата годишнина от смъртта на Сена. За бразилците споменът на агресивния Сена на фона на апатичния вчера Рубенс явно е повлиял доста разтърсващо. Контрастът между двамата определено е голям и на цяла Бразилия трябва да бъде ясно че втори Сена няма да се появи, защото всеки човек е уникален сам по себе си.
В голяма част от уеб страниците вчера можеше да се види подобни изречения : “В деня когато си спомняме за 10-та годишнина от смъртта на Сена е подтискащо да се види бразилски пилот, който се представя толкова зле колкото Барикело вчера на Имола.”
Докато защитата на Рубенс се опираше на трафика има още една причина за неговото място в крайното класиране: Ограничените възможности за изпреварване, които съвременната Формула 1 предоставя на писти като Имола, за да не кажем на всички писти. Очакваните промени, който биха могли да променят тази действителност обаче според Макс Мозли биха могли да влязат в сила едва от 2008 г. Интересно е да се помисли обаче дали тогава ще има още хора, които да се окачествяват като фенове на Формула 1…