Шефовете на екипите от Формула 1 се съгласиха вчера с по-голямата част от предлаганите от ФИА промени в правилата, целта на които е намаляване на разходите и повишаване на конкурентноспособността на тимовете. Президентът на организацията Макс Мозли заяви, че е приятно изненадан от желанието на всички да работят и че срещата в Монако е била изключително конструктивна.
Единствените по-сериозни дебати са били по отношение на промените, засягащи двигателите. Представителите на BMW и Мерцедес са заявили, че доразработването на настоящите агрегати V10 ще е много по-евтино, отколкото въвеждането на 2,4-литрови V8. Мозли даде на производителите на мотори едномесечн срок да представят предложенията си за 50-процентно намаляване на разходите по работата им. В момента годишно се харчат около 1 млрд. евро за мотори.
В резюме шефовете на екипи постигнаха съгласие за следните неща:
Двигатели:
Да се проведат разговори относно промените по двигателите, като се очаква част от промените да влязат в сила от 2006 г.
Стандартните ECU (Electronic Control Unit) да станат задължителни през 2008 г., като ще се проведат разговори дали е въможно това да се случи през 2006 г.
Трансмисия, спирачни системи и управление:
Споразумение за възможно най-скорошно използване на “най-малко скъпите решения” при конструиране на гореспоменатите системи.
Връщането на механичните скоростни кутии е отхвърлено, тъй като настоящите полуавтоматични устройства са по-икономични.
Стандартни спирачни дискове, накладки и пр. ще бъдат въведени възможно най-скоро.
Шаси:
Намаляването на долната граница на теглото може да се увеличи с повече от предложените 50 кг заради забраната на тежки електронни системи.
Проведена е дискусия за намаляване броя на електронните сензори по автомобилите.
Спортни правила:
Ще бъде забранен резервният автомобил – ще има само резервен монокок.
Колите ще остават в затворения парк през нощта и отборите ще имат право на ограничено количество работа по тях.
Създаването на нови шампионати на производителите на двигатели или конструктори подлежи на обсъждане.
Забрана за смяна на гуми по време на състезания може да бъде въведена през 2005 г.
Ще се въведе силно намаляване на тестовете, така че да отпадне необходимостта от поддържането на отделен, тренировъчен екип.
Екипите и Бърни Еклестън трябва да предложат нова система за квалификациите.
Широчината на предните гуми ще бъде намалена, а на задните – увеличена, като е много вероятно да се върнат сликовете.
Общи:
Екипите са готови да обсъждат идеята за продажба, отдаване под наем или разменяне на шасита или отделни компоненти помежду си или с нови участници.
Взимането на решения с единодушие от страна на екипите ще бъде заменено с взимане на решения с мнозинство.
Няма да има ново споразумение Конкорд, което да замести настоящето (то изтича в края на 2007 г.).
Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шефовете на отборите съгласни с повечето промени на Мозли