В историята на всяка автомобилна марка има модели, които променят нейното развитие – в по-голяма или в по-малка степен.
Помня изненадата си на представянето на предишната Е-класа през 1995 г., непоколебимата ми увереност, че тя ще промени “лицето” на Мерцедес. Или как бях убеден, още на премиерата й, че Алфа 156 ще обърне рязко кривата в развитието на марката.
Без да подценявам ни най-малко постигнатото от японската Мазда досега, след представянето на новата Мазда 6 през миналия месец, мисля, че с този модел наистина ще започне една нова страница в историята на фирмата. Още повече, че самите японци твърдят, че тя ще бъде последвана от още серия подобни продукти.
Не мога да кажа, че познавам напълно всичко правено досега в Хирошима, но моделът 6 се отличава значително от онези свои предшественици, които съм виждал, отличава се и от общата маса автомобили в средния висш клас.
Впечатлен съм, наистина.
Колата има дизайн, със силно изразено италианско влияние.
Макар да е дело на японския стилист Ивао Коизуми и екипа му, Мазда 6 има силует близък до перфектната линия на Алфа 166, а интериорът също би могъл да бъде сравнен с този в изключително елегантната лимузина и нейните характерни кръгли отвори за въздух и прибори на таблото.
Разбира се има и типичните елементи за марката като трапецовидната решетка за радиатора или елементите, вътре покрити с дупчена кожа.
Особено интересни в дизайна, а и много модерни сега, са задните светлинни тела – с кръгли елементи на хромирана основа……….