Точно в 12,45 ч. на 11 септември 2001 г. във Франкфурт бе представено новото Ламборгини Мурсиелаго. Два часа по-късно бяха атакувани кулите близнаци на Световния Търговски Център в Ню Йорк. Светът изпадна в шок, започна рецесия. Дали за трети път съдбата ще се намеси в историята на легендарната марка, слагайки своя черен печат по пътя на нейното развитие?
При подобни процеси, които разтърсват световната икономика, първи и най-много страдат именно производителите на автомобили в този топклас.
Свръхбързите и луксозни коли на марки като Ламборгини, Ферари, Де Томасо и Мазерати първи изпитват на гърба си сривовете в световната икономика.
Първият подобен случай бе през 1973 г., когато са разрази голямата петролна криза. Появилият се две години по-рано култов модел на Ламборгини Кунташ стана жертва на световната рецесия. Заместилият го в началото на 90-те Диабло пък пострада от войната в Персийския залив. За една година продажбите паднаха от 650 на 150 броя.
Този път обаче нещата изглеждат малко по-различно, защото зад гърба на производителя от Сант Агата стои не кой да е, а групировката Фолксваген и по-точно нейното поделение Ауди. Фирмата от Инголщад, към която е Ламборгини, произвежда по 700 000 автомобила годишно и едва ли ще изпита затруднение да направи и планираните засега 300 коли със знаменитата емблема с разярен бик.
Новият модел се появи след близо три години очакване, след като марката бе закупена от групировката…………
Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ламборгини Мурсиелаго – немско качество с италиански характер