Ранната дата на представянето на новия болид на Макларън предизвика доста въпроси сред наблюдателите във Формула 1. По принцип през последните години Сребърните стрели показват автомобила си за новия сезон в началото или средата на февруари. Екипът вади болида си възможно най-късно, за да осигури максимално време за изследвания и развитие на концепциите си. Теорията, която осъществяват в Макларън, е проста: в момента, в който работата по отделните елементи бъде прекратена или забавена, то концепцията започва да остарява. Точно поради тази причина тимът избираше възможно най-късната дата за представянето си, а тестовете се провеждаха с междинни болиди – със старото шаси, на което са монтирани някои от новите компоненти.
Предимствата на подобен подход са ясно забележими. Чрез него екипът доизпипва максимално всички основни части по колата, след което ги изпитва на практика.
Просто изчисление показва, че тази година Макларън нарушават собствената си традиция. Ако се съпоставят датите на представянията от последните години, то се получава средна стойност – 9 февруари. Най-рано представеният модел бе МР4-15 (на 1 февруари 2000 г.), а най-късно се появи МР4-10 (на 18 февруари 1995 г.). МР4-17 обаче бе показан пред света на 19 януари. Причината според мнозина от наблюдателите на Формула 1 е, че Сребърните стрели имат проблеми някъде по новия си болид.
Анализът на ситуацията не е крайно сложен.
Проблемът вероятно не е в шасито, тъй като дефектите по него стават ясни едва след първите реални тренировки на писта.
Гумите са вероятен проблем, тъй като Макларън смени доставчика си и през 2002 г. ще кара с Мишлен. Последният път обаче, когато тимът смени този компонент – в началото на 1998 г., това не бе причина за проблеми. Освен това болидът тогава бе напълно конкурентноспособен и в крайна сметка спечели световния шампионат.
Пилотите? Дейвид Култард едва ли има нужда от повече тестове. Кими Райконен трябва да свиква тепърва с колата, но пък идеята, че дизайнът ще бъде претупан заради един пилот, не е правдоподобна…………