Начало Автомобили Нова дизелова Honda CR-V

Нова дизелова Honda CR-V

173
0

След почти едно десетилетие на великолепно представяне в сегмента на автомобилите 4х4 моделът CR-V на Honda за пръв път в историята си е с дизелов двигател през новия сезон.

За да демонстрират възможноситте на дизеловата версия и цялото обновеното поколение, вносителите на марката у нас организираха сравнителен тест с бензиновия модел от 1998 г., чийто агрегат разполага с доста близки характеристики.

Независимо, че новото CR-V е пораснало и е по-тежко с около 200 кг, двата автомобила показаха еднакво ускорение от 0 до 100 км/ч и почти еднакъв спирачен път.

Във всичко останало обаче, новият модел превъзхожда предшественика си. Външното ново оформление придава повече агресивност и здравина. Усъвършенствана е аеродинамиката, променени са предната решетка, престилката и броните. Изцяло нови са фаровете.

В интериора нова е тапицерията, арматурното табло е по-тъмно.

Задните подглавници се прибират в облегалките и осигуряват прекрасна видимост назад – една от най-високите в този клас.

За по-голям комфорт на пътниците задните седалки могат да се регулират в 5 степени в рамките на 170 мм ход, а облегалките се накланят до 45градуса.

Дизеловият двигател е изцяло алуминиев. Японците от Honda като световен лидер в тази област отделиха изключително внимание на тази тема. Специално разработената от Хонда помпа осигурява 1600 бара налягане на горивото.

В смукателните колектори е монтирана система за променливо завихряне на горивната смес. Турбокомпресорът също е с променлива геометрия в зависимост от оборотите. Максималната мощност е 140 к.с. при 4000 оборота, въртящият момент е 340 Нм при 2000.

Моторът работи без никакви вибрации, с намалено ниво на шума. Системата за рециркулиране на отработените газове с водно охлаждане и специално разработен филтър – DPF (Diesel Particular Filter), спомагат за постигане на ниво на вредни емисии отговарящ на стандарт EURO IV. Монтираната в автомобила 6-степенна скоростна кутия значително подобрява маневреността и намалява разхода на гориво. На шеста предавка CR-V достигна скорост от 100 км/ч само при 2070 оборота на двигателя.

Карането е леко и без никакво напрежение, а динамиката е забележителна.