Тази пролет идеята на Мазда за създаване на автомобили, носещи в себе си онова момчешко вдъхновение Зуум Зум при движението на играчката по пода, получи още едно ярко изражение.
На салона в Детройт японската компания показа концептуален модел, който наистина носи в душата си много спортен дух, а и изглежда категорично по този начин.
Демонстрираната Мазда Кабура има пряка родствена връзка с легендарния вече роудстър MX 5, близък е и със спорния RX 8 (с роторния двигател), но в крайна сметка е напълно различен модел от тях. Най интересното в него е оригиналната концепция за разпределение на местата по схемата 3 плюс 1.
Отпред креслата са две, отзад едно и малко място до него
Предизвикателството на автомобила е подчертано и в името му.
То идва от японската дума Кабура-я, както се нарича първата стрела, с която са започвали битките.
Дизайнът е дело на северноамериканското студио на компанията и е направен по ръководството новия шеф на това направление Франц фон Холцхусън, който се присъедини към Мазда през февруари 2005 г.
37 годишният мъж, възпитаник на университета в Сиракуза и Арт Колидж в Пасадена е смятан за един от най-големите таланти и това личи.
– С Кабура искахме да демонстрираме нов подход в разбирането за страстта към карането – твърди дизайнерът. – Но, наша основна цел да разчупи преди всичко усещанията вътре в колата.
Проучване в Щатите показа неотдавна, че клиенти на Мазда са преди всичко хора на възраст над 41 години, модел като този трябва да свали този праг.
– Анализирахме внимателно дименсиите на почти всички купето от типа 2+2 места, – продължава стилистът, – и установихме, че на практика задните две места са почти неизползваеми. Повечето млади пък се движат по двама или най-много трима. Затова решихме да предложим тази по-различна концепция 3+1 места, за трима възрастни и един по-малък.
Като изключим тази особеност обаче Кабура си е съвсем компактен и хармоничен автомобил, с определена спортна ориентация.
Дължината му е малко над 4 метра, ширината 1,78, височината – само 1,28 м.
Двигателят задвижва задните колела – класическа схема. Самият агрегат е двулитров с високотехнологичната система MZR с 16 клапана.
Гумите са различни на предната и задната ос – 245на 35 по 19 отпред и 245/35R20 отзат. Те специално са изработени от Бриджстоун.
Базата наистина е от Мазда MX 5 и са ползвани компоненти от RX 8. Окачването е с двойно носачи на предната и доказаната многозвенна конструкция на задната.
В момента тече много интересно проучване в Щатите относно бъдещето на модела, една от най-големите агенции за промишлени изследвания води особен тип анкета сред 700 те дилъра на марката в страната и техните клиенти, дали и какво изобщо трябва да се промени преди моделът окончателно да е готов за производство и едни от най-интeресните идеи са свързване към използването на възможно най-много екологични незамърсяващи и рециклирани материали, което от една страна може да поевтини модела от друга производството му ще замърсява по-малко.
Боже, за какво мислят хората.