Актуалното поколение в моделната гама на Opel ще се увеличи с още един член в лицето на новата Corsa във версия хечбек с пет врати. Автомобилът се различава съществено от модификацията с три врати – изцяло по примера на успешните „двуяйчни близнаци” Astra и Astra GTC. Докато наподобяващата спортно купе версия с три врати на Corsa е наследила подчертано спортния характер, в гените на модела с пет врати са заложени ценни качества, които да го превърнат в пълноценен спътник на семейството в свободното време. Запазвайки своята индивидуалност, новото попълнение в гамата споделя с версията с три врати характерните за новото поколение на Corsa признаци като чувствителното увеличение на вътрешното пространство, динамичната ходова част, чувствително повишените качествени стандарти и забележителните новаторски идеи – в случая отразени във вградената багажна система „FlexFix“, която отбелязва своята световна премиера в редиците на серийното автомобилостроене.
С този изцяло интегриран в задната броня багажник, Opel влиза в ролята на първопроходец при гъвкавите решения в екстериора, след като преди години предизвика фурор с представената при Zafira гъвкава система за подредба на вътрешното пространство „Flex7“. Подобно на „Flex7“, новата система е напълно скрита в пасивна позиция и не изисква никакъв монтаж, демонтаж или съхранение на елементи в и извън автомобила, за да бъде приведена в готовност за употреба. Своята световна премиера във варианти с три и пет врати новото поколение на Corsa ще отбележи на Британския международен автомобилен салон в Лондон (20 – 30 юли). Първите екземпляри от новия модел се очакват в представителствата на Opel в началото на месец октомври 2006 година, но поръчки ще бъдат приемани още от 18 юли.
Дизайн: Приветлив характер с плавни форми и атлетично подчертани линии, внушителна стойка благодарение на големите колела с широки гуми (185 при базовия модел); нараснали външни габарити (дължина 3 999 мм, +183 мм / широчина 1 707 мм, плюс 61 мм / височина 1 494, плюс 52 мм) и просторен интериор; изцяло нов вътрешен дизайн с тоналности вариращи от емоционално червено, през синьо до благородни повърхности от пиано-лак – всички в зависимост от желанието на клиента и версията на изпълнение; панорамен покрив
Ходова част/Двигатели: Новоразработена динамична система на окачването; модерна система ESP, която при нужда може да влияе на спирачките на всичките четири колела; ABS със система за стабилизиране на автомобила в режим на спиране в завой Cornering Brake Control; три бензинови и два Common Rail- турбодизелови мотори с работен обем между 1,0 и 1,4 литра и мощност в диапазона от 60 до 90 к.с.; скоро ще бъде внедрен и нов 1.7 CDTI с мощност 125 к.с. и сериен филтър за твърди частици; механични предавателни кутии с пет или шест степени; по желание се предлагат полуавтоматична трансмисия Easytronic и класическа автоматична предавателна кутия
Нововъведения: Находчиви идеи за хората с активен стил на живот, сред които и уникалната вградена багажна система „FlexFix“ (подобна на решението, използвано в концептуалния модел Opel Trixx от 2004 година). Системата се изтегля с лекота по подобие на чекмедже от задната част на пода на автомобила, може да поеме два велосипеда и когато не се използва, се прибира обратно в бронята без каквато и да било видима следа за съществуването й; система „DualFloor“, състояща се от две стабилни плоскости с възможност за разполагане на различна височина и хоризонтално разделяне на багажното пространство (обем 285 – 1 100 литра) в зависимост от конкретната нужда, както и (в горно положение и сгъната облегалка на задната седалка) постигане на напълно равен под от задния капак до облегалките на предните седалки; специално приспособление за удобно съхранение на покривалото на багажния отсек без да отнема място, както и множество модерни решения за повишаване на комфорта от рода на електроотопление на волана и адаптивни халогенни предни светлини с функции за следване на кривата на завоя и осветяване на кръстовище.