Audi Q7 е най-продаваният модел на марката през 2006 г. у нас
Продажбите на Audi в България бележат 55% ръст през 2006 г. спрямо 2005 г. През изминалата година у нас са продадени общо 325 автомобила от известната марка, което е със 116 автомобила повече от 2005 г. Най-търсеният модел на Audi през 2006 г. в България е Audi Q7, от който са продадени 91 броя. Следващи в класацията са Audi A6 (80 продадени автомобила) и Audi A3 (78 продадени автомобила). Продажбите на флагмана на марката Audi А8 отбелязват ръст от 25% спрямо 2005. В резултат на нарасналия обем продажби, пазарният дял на Audi в сегмента на луксозните автомобили в България отбеляза ръст от 3,73% и достигна 17,07% през 2006 г.
Принос за доброто представяне на Audi в България има и развитието на дилърската мрежа. През 2006 г. Porsche BG, вносител на Audi за страната, откри два нови шоурума във Варна и Пловдив. С това дилърските центрове на популярната марка у нас станаха пет (София, Бургас, Варна, Пловдив и Стара Загора), като всеки един от тях отговаря на европейските норми за качество и строгите изисквания на AUDI AG. Бързите срокове на доставка на автомобили от 3 до 4 седмици от склад в Будапеща и всекидневните доставки на оригинални части за сервизната мрежа са също съществен фактор за утвърждаването на пазарната позиция на марката.
Добрите продажбени резултати се дължат също и на разширяването на гамата модели Audi през 2006 г., когато бе представен и хитовият модел Audi Q7. Това е първият автомобил на марката в класа SUV и едно от най-успешните нововъведения на създателите на системата quattro. Моделът Q7 на Audi постави нови стандарти в сегмента като световния концерн представи наскоро и дизеловия модел Audi Q7 V12 TDI. Неговият 12-цилиндров дизелов мотор с 6 литра работен обем е доказателство за високия технологичен потенциал, с който разполага Audi. Българският пазар следва световната тенденция за пробив на дизеловите двигатели – 64% от общите годишни продажби са на модели с дизелови двигатели.
В световен мащаб Audi постигна забележителни резултати в 41 страни за 2006 година
През изминалата 2006 г. Audi продаде 905 100 автомобила в света като отбеляза ръст от 9,2% спрямо 2005 г. През периода на европейския пазар са реализирани 400 650 автомобила, което представлява 7,7% ръст.
В световен мащаб изминалата година е най-успешна за модела Audi A6 allroad quattro, от който са продадени 9 800 автомобила (31,9% ръст спрямо 2005 г.). На следващо място по продажби се нареждат Audi TT (19 500 продадени автомобила, 19,9% ръст), Audi A4 Cabriolet (28 000 продадени автомобила, 18,8% ръст), Audi A3(235 500 продадени автомобила, 9,5% ръст), Audi A6 (224 750 продадени автомобила, 9,1% ръст) и Audi A8 (22 600 продадени автомобила, 5,5% ръст). Данните от продажбите показват, че през първата година от представянето на пазара на Audi Q7 от модела са продадени общо 52 750 автомобила.
“Радваме се, че Audi постигна толкова висок ръст на продажбите и реализира повече от 900 000 автомобила в световен мащаб. С добрите резултати, които марката отбеляза през 2006 г. в повече от 40 страни, смятам, че ще успеем да достигнем бизнес целите си в дългосрочен план и до 2015 г. ще продадем 1,4 милиона автомобила”, заяви Ралф Уейлер, член на Борда по маркетинг и продажби на AUDI AG. През 2006 г. Audi регистрира най-добри резултати на основните за марката пазари като Испания (10,3% ръст, общо 54 557 продадени автомобила), следвана от Франция (9,7% ръст, 45 525) и Италия (6,2% ръст, 59 002 продадени автомобила). Позитивната тенденция при продажбите на Audi в Източна Европа продължава като през 2006 г. пазарите в региона отбелязват 31,7% ръст (27 100 продадени автомобила).