Начало Автомобили Нова система на Volvo предупреждава и автоматично спира, за да предотврати удар

Нова система на Volvo предупреждава и автоматично спира, за да предотврати удар

77
0

Система за предупреждение за сблъсък с Автоматично спиране – тя включва автоматично спиране, когато ударът с движещото се отпред превозно средство е неизбежен.
Адаптивен автопилот и Алармиране за спазване на дистанция – помага на водача да спазва подходяща дистанция от превозното средтсво, което се движи пред него.

От Volvo Cars продължават да търсят начин да се преборят с ударите с движещо се отпред превозно средство – този път с автоматични спирачки! Усъвършенстваната предупредителна система спира колата, в случай че водачът не реагира сам при опасност от сблъсък с движещо се или неподвижно превозно средство.
„Благодарение на тази система последиците за пътниците в двете превозни средства са сведени до минимум”, споделя Ингрид Скогсмо, Директор на Центъра за безопасност на Volvo Cars.
Новата система ще се предлага с Volvo S80, V70 и XC70 в края на 2007-а год.
Ударите отзад представляват 1/3 от всички документирани пътни произшествия – и в повече от 50% от тези инциденти шофьорът изобщо не успява да натисне спирачката.
Новата Система за предупреждение за сблъсък с Автоматично спиране първоначално алармира водача за опасността и подготвя спирачките. Те, обаче, се активират автоматично, ако шофьорът не реагира в случай на неизбежен удар с движещо се отпред или статично превозно средство.
Системата за предупреждение за сблъсък с Автоматично спиране притежава усъвършенствана технология в сравнение със Системата за предупреждение за сблъсък с подготовка на спирачките, която бе представена през 2006 година.
Комбинация от радар и камера
Докато предишната система, представена с Volvo S80, е базирана на радар, Системата за предупреждение с Автоматично спиране използва радар и камера, за да локализира превозните средства, които се намират пред автомобила. Обсегът на радара се простира на 150 м пред автомобила, докато този на камерата е 55 м.
Като използва обобщената информация от радара и камерата, системата става още по-ефективна.
„Тъй като системата комбинира събраната от радара и камерата информация, тя ни дава увереност, че автоматичното спиране ще свърши работа при неизбежен сблъсък. Системата е програмирана по такъв начин, че да активира Автоматичното спиране само ако и двата сензора отчитат, че ситуацията е критична”, споделя Джонас Тизел, технически мениджър на проекта „Система за предупреждение с Автоматично спиране” във Volvo Cars.
Едно от главните предимства на камерата е възможността за засичане на неподвижни превозни средства.
„Статистиката показва, че в 50% от всички сблъсъци отзад е въвлечен неподвижен обект, което означава, че Системата за предупреждение за сблъсък с Автоматично спиране покрива два пъти повече ситуации от настоящата такава” , разказва Джонас Тизел.
За да бъде адаптирана спрямо различните условия и индивидуални стилове на шофиране, нейната чувствителност може да се регулира чрез настройките на менюто на автомобила. Има три възможност за избор на ниво на чувствителност.
Първо – предупреждение и подготовка на спирачките
Ако автомобилът приближи отзад друго превозно средство и няма реакция от страна на водача, светва червена предупредителна светлина на дисплея в горната част на предното стъкло. Същевременно прозвучава и аудио сигнал. Това алармира водача и в повечето случаи се предотвратява инцидент.
„Дисплеят издава ясен и много отличителен предупредителен сигнал. Червената светлина, която светва на предното стъкло пред погледа на водача има същия ефект, както когато видиш светеща стоп светлина пред теб” , продължава Джонас Тизел.
Ако опасността от сблъсък се повиши въпреки предупреждението, се активира подготовката на спирачната система. За да се скъси времето за реакция, спирачките се подготвят чрез специални спирачни подложки, разположени зад дисковете. Също така напрежението върху тях се усилва хидравлично, като по този начин се осигурява ефективно спиране, дори когато шофьорът не ги натисне достатъчно силно.
Автоматичното спиране намалява силата на удара
Ако шофьорът не натисне спирачките и сензорната система установи, че сблъсъкът е неминуем, спирачките се активират.
Автоматичното спиране е създадено с цел да се намали силата на удара колкото е възможно повече, а оттам да се редуцира и рискът от нараняване на пътниците в двете превозни средства.
„Намаляването на скоростта от 60 км/ч на 50 км/ч, например, резултира в 30% по-малка сила на удара. Това прави разликата между сериозно нараняване и минимални последствия за пътниците. В зависимост от обстоятелствата съществува възможност, при която автоматичното спиране може изцяло да предотврати сблъсъка” , продължава Тизел.
Адаптивен автопилот
За да бъде шофирането още по-комфортно, от Volvo Cars разработиха адаптивен автопилот. Той помага на водача като поддържа разстоянието до автомобила отпред и допринася за спокойно управление на автомобила при неравномерен поток на движение.
Адаптивният автопилот използва радарен сензор за непрекъснато измерване на разстоянието до предно движещото се превозно средство. Системата автоматично се адаптира към скоростта на автомобила, с цел да осигури спазване на дистанцията.
Водачът активира автопилота, наглася желаната скорост между 30 и 200 км/ч и избира интервал от време спрямо предно движещия се автомобил.
Има възможност за избор между 5 различни интервала от време – от 1 до 2.6 секунди.
Когато радарният сензор се натъкне на по-бавно движещо се превозно средство пред автомобила, скоростта автоматично се приспособява спрямо него, дори когато това означава променя на собствената скорост.
Система за предупреждение за спазване на дистанция
Системата за предупреждението за спазване на дистанция е нова отличителна характеристика, която помага на водача да спазва подходяща дистанция спрямо движещото се отпред превозно средство, дори когато адаптивният автопилот е изключен.
Тя се активира с бутон на централната конзола. Както и при адаптивния автопилот, водачът може да избере между 5 настройки. Ако времевата разлика до предно движещия се автомобил стане по-кратка от избраната, водачът получава тази информация чрез дисплея на предното стъкло.
Ако Адаптивният автопилот бъде активиран, системата за предупреждение за спазване на дистанция се изключва временно.
Адаптивният автопилот и Системата за спазване на дистанция са създадени, за да улеснят спазването на определени национални наредби, задаващи задължителната дистанция спрямо движещото се отпред превозно средство.
Ограничения на системата
Някои от описаните свойства на системата зависят от качеството на пътната маркировка. Маркировката на платното трябва да бъде ясно видима от камерата. Слабата светлина, мъглата, снеговалежът и някои екстремалните климатични условия могат да направят системата неефективна.