The Goodyear Tire & Rubber Company отбеляза рекордни продажби за третото тримесечие на стойност $5.1 милиарда, с 3% повече от постигнатото през миналата година, благодарение на доставката на по-малки количества на по-високи цени и по-богат продуктов микс.
Подобрените ценова политика и продуктов микс при всичките пет бизнес направления доведоха до печалби на гума до 7% по-високи от постигнатото през третото тримесечие на 2006 г. По-малките обеми отразяват стратегическото решение на компанията да излезе от определение сегменти в Северна Америка, както и по-слабия пазар.
„Забележителното трето тримесечие е знак за успеха, който Goodyear постига в маркетирането на премиум продуктовите линии, докато продължаваме да се фокусираме върху подобряването на ценовата структура,” заяви Робърт Дж. Кийгън, Председател и Главен изпълнителен директор. „Въпреки предизвикателствата на пазара, нашите резултати са сред най-добрите постигани някога от Goodyear.”
За третото тримесечие всяко от петте бизнес направления постигна ръст от десетки проценти на приходите от основна дейност по сегменти. Трите нововъзникващи пазара на компанията увеличиха продажбите си с 15%, а приходите от основна дейност по сегменти са с 24% ръст, в сравнение със същия период на миналата година.
Печалбите от продължаващи дейности за третото тримесечие на 2007 г. са $159 милиона (67 цента за акция). За сравнение, през третото тримесечие на 2006 г. бяха отбелязани загуби от продължаващи дейности на стойност $76 милиона (43 цента за акция).
Подобрените ценова политика и продуктов микс оказаха благотворно влияние върху печалбите от основна дейност по сегменти през третото тримесечие $179 милиона, което компенсира за повишаването на разходите за суровини от $23 милиона.
Обменните курсове на чуждестранните валути оказаха благоприятно влияние върху продажбите – с $232 милиона и върху печалбите от основна дейност по сегменти – с $33 милиона.
Goodyear постигна нетна печалба от $668 милиона ($2.75 за акция), която включва прекратени дейности от $509 милиона ($2.08 за акция). В прекратените дейности са включени печалби след облагане с данъци на стойност от $517 милиона ($2.12 за акция) от продажбата на бизнеса с технически изделия. През третото тримесечие на 2006 г. компанията отбеляза нетна загуба от $48 милиона (27 цента за акция).