През лятото корейската Киа ще пусне в Европа още един SUV. С него марката има амбициите да разшири допълнително и без това главоломно нарастващия си пазарен дял.
Моделът бе показан официално на автомобилния салон в Детройт и носи името Борего.
Ако Соренто и Спортидж са по-ниско позиционирани, което е някак очаквано за корейския производител, то с Борего компанията ще се опита да се бори и в престижния клас на подобни модели.
Президентът на Киа Америка Лен Хънт разкри може би най-важната характеристика още на премиерата с думите: “Целта е отново да предложим един качествен продукт на достъпна цена”.
Ясно е, че цената отново ще е ключов фактор, но корейците очевидно са се старали не само в изчисленията.
Колата има нелош дизайн, макар той да е прекалено американизиран и малко грубоват. Моделът е конструиран на специална нова платформа с напълно независимо предно и задно окачване. Според създателите на колата тя ще има отлични offroad характеристики, както и добро пътно поведение върху 18 цолови джанти.
Дали това е така ще покажат тестовете, но вниманието вече е привлечено.
С дължина от 4,88 м и широчина – 1,92 м Киа Борего ще предлага вътрешно пространство с 3 реда седалки и осигурява комфорт за 7 пътника.
Автомобилът ще е добре оборудван със CD чейнджър за 6 диска и уредба с мощност от 600W Infinity. Стандартно ще разполага с изводи за USB и iPod, както и сателитно радио SIRIUS.
Новият модел на Киа в SUV сегмента ще се предлага като опция с първата за марката DVD навигационна система и камера за паркиране назад.
Като най-мощен представител на корейската компания Борего ще бъде оборудван с бензинов двигател 3,8 литра V6, както и с голям 4,6 литра V8 DOHC агрегат с мощност 300 к.с., предназначен за определени пазари, предимно в Северна Америка.
Новост за Киа в модела е още 6-степенната автоматична трансмисия за този двигател V8.
Поне засега не се съобщава още за дизелов мотор, без който моделът не би бил приет добре в Европа.
Освен със задължителните въздушни възглавници, Борего ще се предлага с въздушни възглавници завеси за 3-те реда, ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, както и система за контрол на налягането в гумите (TPMS).
• – Не лошо изглеждащи форми, нормално оборудване и очаквана добра цена.
• – Липса на престижен имидж на самата марка и поне засега отсъствие на информация за дизелов двигател.