Начало Автомобили Новият FORD FOCUS СЕДАН

Новият FORD FOCUS СЕДАН

261
0

• Новият Ford Focus седан ще е в автосалоните през първото тримесечие на 2008 г.
• Нови инструменти на таблото и висококачествени материали оформят интериора му.
• Освен със система за зареждане Ford Easyfuel и стартиращ бутон Ford Power седанът разполага и със система за следене на налягането в гумите, DAB радио и централна конзола с 230-волтов извод.
• Нововъведение е и шестстепенната трансмисия Ford PowerShift с двоен съединител.
• Нивата му на оборудване на са четири – Ambiente, Trend, Ghia и Titanium.
• Девет двигателя – бензинови и дизелови, задвижват новия седан.

Новият Ford Focus седан ще бъде на пазара в началото на 2008 г. Модификацията на модела ще допълни тези с три, пет врати, комби и спортния ST. Предстои представянето и на новите Focus Coupé-Cabriolet (очаквано през първата половина на 2008-а) и Ford Focus RS – през 2009-а.

Привлекателна алтернатива
Според Гунар Херман, директор за средноголемите автомобили на Ford: „Седаните в C сегмента привличат любителите на по-компактните лимузини. Динамиката на пътя, модерният стил и още по-високите пътни възможности на новия Focus с 4 врати го правят потенциален избор за тази група.”

Сега седанът освен „кинетичен” дизайн добавя към предимствата на предшественика си и високо качество на интериора и технологии, характерни за по-високия клас автомобили.

„Кинетичен” дизайн
Динамиката във външния вид на Focus е комбинирана с ново усещане в купето. Инструментите на таблото са с променен дизайн, а сега и с червена илюминация. Използвани са нови покрития, насочващи към централните функционални области от конзолата и инструменталното табло.

Нови технологии
Акцент в новия Ford Focus е прецизността и качеството на изработката. Това е видимо не само в интериора, но е принцип и в проектирането и технологичното усъвършенстване на автомобила.

Характеристиките му включват:
• Стандартно предлагана система Ford Easyfuel, предотвратяваща зареждане с погрешно гориво.
• Система за задействане на аварийните светлини.
• Стартиращ бутон „Ford Power”, безключов достъп до автомобила.
• Система за следене на налягането в гумите.
• LED задни светлини в комбинация с AFS или HID ксенонови.
• Дигитален аудиотунер (DAB) за Sony радиосистемата.
• Нов аудиосвързващ модул за външни устройства и нови нива на Bluetooth® връзка, гласов контрол и навигационна система.
• Нови информационни опции със система със „SD” слот.
• 230-волтов извод за директно захранване на външни уреди (опция).

Базовото ниво Ambiente стандартно е с четири въздушни възглавници, отоплителна система с филтър за цветен прашец, електрически предни стъкла и електрически странични огледала. Trend добавя към Ambiente опции за повече комфорт, като трип компютър. По вкуса на традиционалистите е класическият лукс на Ghia. За любителите на модерния техно стил е Titanium, включващ кожени жабки и червено интериорно осветление.

Висок стандарт за безопасност
Както всички модификации на Focus, и седанът стандартно разполага с безкомпромисна активна и пасивна безопасност. Ултраздравата защитна клетка е в основата на тези качества. Към нея се добавят и ESP (за повечето европейски пазари) и EBA, и ABS; потъваща при челен удар кормилна колона; защита на врата; обезопасени педали; седалки, подсигурени срещу ефекта на „гмуркането”.

Триточковите предпазни колани на първия ред места са с обтегачи и напомняща сигнализация. Страничните задни седалки са оборудвани с ISOFIX точки на закрепяне за детско столче. Възможното деактивиране на предната въздушната възглавница на `пасажера до шофьора позволява той да бъде и дете.

„Въпреки че сигурността на предишния Focus беше призната в Европа и в Китай чрез постигнатите пет звезди на краш тестовете на EuroNCAP, добавихме много нови системи към осъвременения модел. Сега автоматичното задействане на аварийните светлини при рискова ситуация е стандартно предлагана за всички европейски пазари, а ESP – почти за всички. Първата вече бе използвана при големите и луксозни модели и доказа ефективността си при предотвратяването на задни сблъсъци” – обясни Гунар Херман.

Избор от двигатели
Новият Ford Focus предлага широк избор от бензинови и дизелови двигатели, някои от които не се предлагат на всички пазари:

Бензинови Duratec агрегати:
o 1,6-литров, 100 к.с./74 kW;
o 1,6-литров, 115 к.с./85 kW;
o 1,8-литров, 125 к.с./92 kW;
o 2,0-литров, 145 к.с./107 kW;

Дизелови Duratorq двигатели:
o 1,6-литров, 90 к.с./66 kW;
o 1,6-литров, 109 к.с./80 kW;
o 1,8-литров, 115 к.с./85 kW;
o 2,0-литров, 110 к.с./81 kW;
o 2,0-литров, 136 к.с./100 kW.

В зависимост от капацитета и вида на агрегата предлаганите скоростни кутии са 5- и 6-степенни, ръчни, като се добавя и новата автоматична Ford PowerShift трансмисия. Тя се предлага стандартно за 2,0-литровия Duratorq, 110 к.с. и е опция за версията му със 136 к.с. Ford PowerShift е пригодена за максимален комфорт и динамика.

Всички изброени двигатели отговарят на Euro IV стандарта за вредни емисии и с изключение на 1,6-литровия Duratorq, 90 к.с. и 1,8-литровия Duratorq разполагат със стандартен филтър за твърди частици