• Модел със запомнящ се стил и присъствие.
• Открояваща се динамика на пътя и значителни възможности извън него.
• „Интелигентна” АWD и FWD система и две нива на оборудване – Trend и Titanium.
• Задвижване от 2,0-литров Duratorq TDCi, 136 к.с. дизелов двигател на Ford.
• Най-ниски емисии на CO2 в сегмента – 169 г/км при използване на „интелигентната” система АWD.
Изцяло новият Ford Kuga е първият модел на Ford-Европа във висококонкурентния сегмент на кросоувърите и е обещаващ не само на пътя, но и извън него. „Раждането” на Kuga бе предизвестено с концептуалния iosis X, показан за първи път на автоизложението в Париж през 2006 г. Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford-Европа, потвърди, че компанията ще разработи производствен модел, вдъхновен от iosis X, до две години от дебюта на концепта.
На автосалона във Франкфурт през 2007 г. Ford доказа, че това обещание скоро ще бъде реалност, показвайки предпроизводствения Kuga. Акцентирайки на неговото значение като нов продукт за Ford-Европа, стана ясно, че моделът ще бъде част от портфолиото на компанията през първата половина на 2008 г.
„С новия Ford Kuga спазихме обещанието си, дадено в Париж през 2006 г., и представихме автомобил с големи възможности, експресивна външност и харизматичност – каза Джон Флеминг. – Твърдо вярвам, че Kuga ще се хареса на лоялните ни клиенти, търсещи нещо различно, както и че ще повтори успеха на S-MAX, привличайки и много нови почитатели към Ford. „Кинетичният” дизайн, динамиката на пътя и високото качество са само някои от характеристиките, които Kuga ще донесе със себе си в бързонарастващия сегмент на кросоувърите.”
Стабилна основа
Новият Ford Kuga е базиран на доказалите се Ford Focus и Ford C-MAX.
„Имаме добре изградено портфолио, което да ни послужи за база, а програмата на Ford Motor Company за споделяне на технологиите разширява още повече възможностите ни при създаването на нишов автомобил като Kuga” – обясни Гунар Херман, директор за автомобилите в C-сегмента към Ford-Европа.
Haldex интелигентната система за задвижване на всички колела (AWD) е допълнена и с такава за задвижване само на предните (FWD). FWD е подходяща за клиентите, привлечени от стила и присъствието на Kuga, но без необходимост от капацитета на АWD. Ford Kuga се предлага с две нива на оборудване, като е възможно допълнително те да бъдат надградени. Стандартната електронна програма за стабилност (ESP) със защита срещу преобръщане (ARM) и ABS с електронно разпределение на спирачното усилие (EBD) са само две от технологиите в помощ на шофьора при новия Kuga.
Поемайки в нова насока
Харизматичният Kuga е израз на новото продуктово развитие на Ford-Европа. Стилът на автомобила е допълнен с водеща динамика, наследство от безпрецедентна безопасност, високо качество, майсторство на изработката и конкурентни кросоувър възможности. Високото разположение на седалките, AWD-системата и значителното място за багаж превръщат Kuga в неустоимо предложение.
Според Стивън Одел, вицепрезидент по продажби, маркетинг и услуги към Ford-Европа: „Появяването на Kuga ще повдигне летвата в кросоувър сегмента. „Кинетичният” дизайн превърна модела в индивидуалност и това ще привлече потенциалните клиенти в шоурумите ни.”
Десетте цвята за каросерията на Kuga са допълнени и с металик „Chill”, предлаган и за двете нива на оборудване на модела. Следвайки концептуалния си предшественик, Kuga може да бъде поръчван и в два нюанса на бялото – „Frozen White” и новия металик „Electric White”, показан за първи път с iosis X и с предпроизводствения модел във Франкфурт. Тази боя изисква специален метод на нанасяне и Kuga е първият модел на Ford в Европа, който ще го използва.
Практичността е „втора природа” за Kuga. Вратата на багажника ‘liftgate in liftgate’ гарантира максимална гъвкавост и удобство с предоставения достъп само до горната й част или и до двете едновременно.
Използваните материали в интериора на Kuga също следват концепцията на iosis X – фина кожа и полирани покрития в пиано бял цвят, с възможност и за други нюанси в зависимост от оборудването. Съчетанието на тоновете, включително и на тези на тапицериите, подчертават инструменталния панел и оформлението на вратите, създавайки завършен, унифициран вид на дизайн, воден от качеството и спортния стил.
Просторният интериор на Kuga е достатъчен за петима пътници. Вторият ред седалки може да се сгъне в отношение 60/40 или напълно да се прибере до равна повърхност, като така максимално се увеличава багажното отделение. Мястото под задните седалки също е практична възможност за съхранение на вещи. В допълнение то е продължено и под покритието на пода, където е разделено на отделения за още по-висока използваемост.
Височината на багажника на Kuga е 758 мм, а капацитетът му е от 1355 л при сгънати задни седалки. Затвореният багажен обем достига 360 л.
Моделът разполага с две нива на оборудване – Trend и Titanium. Първото предоставя избор от богати цветове, а второто е с висока класа и модерно техноизлъчване.
Trend и Titanium са с богато оборудване, технологии и стилово оформление. Те са добра основа за последващо персонализиране на автомобила по желание на клиента. В допълнение са разработени и продуктови пакети за защита, транспорт, съхранение, оформление и следпродажбено обслужване.
Някои от технологиите на Ford Kuga бяха показани за първи път при големите и луксозни модели на Ford, както и при наскоро обновения Ford Focus. Други са нови за сегмента и портфолиото на Ford-Европа като багажна врата в багажната врата „liftgate in liftgate”.
Възможности и динамика
Kuga ще бъде задвижван от 2,0-литров Duratorq TDCi, 136 к.с., 100kW дизелов двигател, комбиниран с шестстепенна ръчна трансмисия. Тя е съвместима и с FWD, и с интелигентната АWD системи, като въртящият момент, динамиката и ускорението на агрегата при различно натоварване на автомобила са до тънкост настроени за новия Ford Kuga. Този двигател предоставя висок въртящ момент – 320 Nm при 2000 об/мин и 340 Nm при временно форсиране. FWD- и АWD- системите се характеризират и с икономичност – съответно 6,3 и 6,4 литра гориво за изминати 100 км при смесен режим. Резултатът на АWD от 169 г/км CO2 емисии е водещ в сегмента.
„Подходът на Kuga е „Мога да се справя”, а способностите му – „Мога да стигна навсякъде”, и двигателят има своите заслуги за това” – допълни Гунар Херман.
Ford Kuga е проектиран за водещо в класа пътно поведение и необикновени off-road възможности. За целта Kuga използва много нови системи и компоненти, като е базиран на шасито на вече утвърдените Ford модели в С-сегмента, но настройката му е изключително за кросоувър.
Ford Kuga се присъединява към портфолио, известно със стандартите си за безопасност. Първият елемент, който моделът заимства от него, е усилената защитна клетка, проектирана да устои на евентуални деформации. Към нея са добавени още много характеристики за активна, пасивна и на пешеходеца безопасност, като интегрираните електронни системи, включващи и такава за стабилност на ремаркето (TSA), допълнително гарантират спокойствието на шофьора и пътниците.
„Вложихме много ресурси да превърнем автомобилите ни във възможно най-безопасните при всякакви пътни условия” – обобщи г-н Херман.
Новият Kuga ще се произвежда заедно с Focus три, пет врати и комби и новият C-MAX в завода на Ford в Саарлуис, Германия.