Начало Автомобили Peugeot на 78-ия Международен автомобилен салон в Женева: Да се забавляваме заедно!

Peugeot на 78-ия Международен автомобилен салон в Женева: Да се забавляваме заедно!

78
0

На тазгодишното издание на автомобилния салон в Женева Peugeot реши да постави акцент върху новостите, които трябва да очаква публиката през тази пролет и които могат да се обобщят с израза „Споделени емоции“ : заедно с 308 SW, ще бъдат представени новите ванове на Марката : Bipper Tepee и Partner Tepee.

Щандът на Peugeot предлага на посетителите да се запознаят с новостите в приятна атмосфера. Особено внимание е обърнато на първия силует на 308, предлагащ повече обем и модулност – 308 SW, за който представянето в Женева е световна премиера.

Bipper Tepee и Partner Tepee също правят своя дебют пред публика. Тези представители на семейството Tepee са отлично доказателство, че Peugeot прави сериозно предложение на семействата, независимо колко големи са, но също и на любителите на модерните развлечения на открито, търсещи повече обем в автомобила.

Посетителите ще се запознаят и различните форми на участие на Peugeot в борбата за опазване на околната среда, обобщени в проекта BLUE LION.

Разбира се не може да има автомобилен салон без прототипи. Peugeot представя два концептуални модела обединени под знака на динамиката : удоволствие и усмивки със спортния и забавен Bipper Beep Beep! ; удоволствие и силни усещания с 308 RC Z, показан за първи път на салона във Франкфурт.

През 2007 година Peugeot се завърна успешно в големия автомобилен спорт с 908 HDi FAP, на който Марката възлага големи надежди и през 2008.

Серийните модели и двата прототипа са разположени на площ 2 300 м². Щандът носи усещане за спокойствие и удобство, каквото обещават и новите автомобили на Марката.

Гама 308 : началото на нейното бъдеще….
Лансиран във версията 5 врати през септември 2007, 308 е произведен вече в над 100 000 екземпляра. Освен силуета 3 врати, както и нови двигатели и скоростни кутии, събитието в началото на новата година е 308 SW.

Световна премиера на 308 SW : обем, светлина и модулност, за да споделим удоволствието
Само шест месеца след търговското лансиране на 308, Peugeot представя 308 SW, силует с уникална архитектура, чиито продажби ще започнат през тази пролет.

Възползвайки се от опита на своя предшественик, 308 SW предлага динамичен външен стил, голям обем и значителна остъклена площ. Светлината в купето подчертава качеството на материалите и е част от комфорта на пътниците.

308 SW има ярка индивидуалност. Силен, просторен и модерен, той предлага и много възможности за организиране на пространството в купето и товарното отделение, в отговор на очакванията в сегмента. Клиентите ще открият удобството на лимузина и същото усещане при управлението, без компромис с рационалността.
308 SW кани всички пътници да споделят удоволствието на борда.

В Женева 308 се представя с две нови трансмисии и един нов двигател

Две нови 6-степенни скоростни кутии
Клиентите на 308 1,6л HDi FAP 80 kW (≈ 110 к.с.) могат да избират между две 6-степенни механични скоростни кутии, едната пилотирана (BMP6), а другата с ръчно управление.

Нов динамичен двигател : 1,6л THP 128 kW (≈ 175 к.с.)
Новият бензинов двигател ще съблазни динамичните и взискателни клиенти, които търсят изключителност и удоволствие от автомобила.

Заедно с ефикасния двигател, 308 се е сдобил с по-расова предна броня, заден спойлер, както и по-ниска основа. Освен това в купето откриваме алуминий (ръкохватката на скоростния лост, педалите и стъпенката) и специфичен волан, елементи, които подчертават усещанията, обещавани от автомобила.

Създаден от PSA Peugeot Citroën в сътрудничество с BMW Group, двигателят развива максимална мощност 128 kW при 6000 об/мин и предлага голям въртящ момент 240 Nm (дори 260 с функцията overboost) още при ниски обороти (1600 об/мин).
Този силов агрегат позволява на 308 да постигне много високи показатели, нисък разход на гориво и малки емисии на СО2 (съответно 7,6 л / 100 км в смесен цикъл и 180 г/км).

Показатели (само с водач)
Ускорения : 0 до 400 м (с) – 16,0
0 до 1000 м (с) – 28,8
0 до 100 км/ч (с) – 8,3
80 до 120 км/ч на предпоследната предавка (с) – 7,5
80 до 120 км/ч на последната предавка (с) – 9,1
Максимална скорост (км/ч) – 225

Две попълнения в семейството Tepee : Bipper и Partner
След успешното търговско лансиране на Expert Tepee се появиха още два модела със същата „фамилия“ Bipper и Partner. Предназначени за семейства, независимо от броя на членовете, както и за любители на развлечения на открито, които се нуждаят от повече място в автомобила.

Bipper Tepee
При все по-трудните условия на движение в града, Bipper Tepee е ново оригинално предложение на Peugeot за функционален миниван.
Компактният, практичен и маневрен автомобил предлага 5 места и багажник с невероятен обем (от 356 дм³ VDA под кората до 884 дм³ VDA на височината на облегалките при сгъната задна седалка) при дължина 3,96 м! Новият миниван е забавен и нестандартен, защото предлага странични плъзгащи се и задни асиметрични врати.
Използването му е лесно и удобно за цялото семейство и той ще спечели клиентите с изобретателността и малките си външни размери.

Partner Tepee
Peugeot е първият производител предложил концепцията на минивана с модела Partner, а днес вече представя неговата версия Tepee.
Произведеният в 570 000 екземпляра Partner се обновява : той предлага изключителни за сегмента характеристики, запазвайки очакваната от всеки ван функционалност.
Стилът му е нов, по-изразителен, сигурността е забележителна и това прави модела един от безспорните лидери на този пазар, чийто годишен ръст е около 4% от 1996 досега).
Partner Tepee е адаптиран, както за нуждите на професионалистите, така и на запалените спортисти. Индивидуалните седалки на ред 2 дават много възможности за модулиране на пространството. Предлага се и многофункционалния стъклен покрив Zenith.

207 : Още новости
Международният автомобилен салон в Женева 2008 съвпада с втората търговска година на 207. Той разполага вече с пълна гама и е първи по продажби в европейския сегмент В. Със силуетите 3 и 5 врати, CC и SW 207 е произведен вече в близо един милион екземпляра.

Предпремиера : 207 СС Roland Garros
Специално разработеният за състезанието модел е в черно Obsidien, с изцяло кожен салон в червено и черно. Двигателят му е бензинов 1,6л ТНР с мощност 110 kW (≈ 150 к.с.)

Новост за 207 : скоростна кутия 2 Tronic
Двигателят 1,4л 16v 65 kW (≈ 90 к.с.) е куплиран с механична пилотирана скоростна кутия с 5 степени. Особеността на технологията й се състои в това, че позволява премахване на педала на съединителя, което улеснява управлението при всякакви обстоятелства, с два възможни режима. Автоматизираният спестява ръчната смяна на предавките, дава повече свобода на водача и намалява разхода на гориво. Секвенциалният режим осигурява удоволствието от по-активното управление, чрез лостчетата под волана или скоростния лост.

Два концептуални автомобила, пример за динамика и удоволствие

308 RC Z
308 RC Z e интерпретацията на Peugeot на автомобилното удоволствие в най-висша форма.
Още от представянето си на салона във Франкфурт, той ражда мечти и емоции.

Триобемното купе 2+2 места предлага модерен и оригинален стил и двигателя 1,6л ТНР създаден съвместно с BMW Group. Мощността му е 160 kW (≈ 218 к.с.), а въртящият момент е 280 Nm (дори 300 Nm с функцията overboost), което го прави много гъвкав и динамичен при всякакви обстоятелства.

Bipper Beep Beep!
Прототипът е проектиран от дизайнерите на Peugeot и носи цветовете на славния 908 HDi FAP.
Компактен и поливалентен автомобил, който ще се използва от отбора на Peugeot Sport, за лесно придвижване по автомобилната писта, за транспорт на V.I.P, ….

BLUE LION : Ангажиментът на Peugeot към околната среда
Голямата зона BLUE LION представя всичко, което Peugeot прави от години за намаляване на вредните емисии или на веществата, причиняващи парниковия ефект.

Сред добрите примери в това отношение трябва да се споменат :
развитието от началото на 80-те години на програмата VERA, в рамките на подписаното споразумение с Агенцията за икономии на енергия за създаване на екологични автомобили.
представянето през 1995 година на модела 106 Electrique, която стана най-продаваният в Европа автомобил с нулеви емисии на вредни газове,
създаването през 1998 година на така наречения въглероден кладенец в Амазония, експериментален проект за „събиране“ на СО2 за период от 40 години,
създаването през 1998 година на дизелов двигател, използващ технологията HDi (High Pressure Injection), която позволява да се намалят с 60%, спрямо двигателите с предкамера, емисиите на частици, с 40 до 50% другите замърсители и с 20% газовете причиняващи парниковия ефект,
представянето на една голяма новост през 1999 : Филтърът за твърди частици (FAP), лансиран на пазара с модела 607 през 2000 година и внедрен бързо в други модели,
разработването на бензинови двигатели последно поколение в сътрудничество с BMW Group, които имат между 10 и 15 % по-нисък разход и емисии на СО2,
разработването и внедряването на технологията BioFlex, по-специално в 308 – използваща горивото суперетанол Е85, тя се адаптира автоматично към всякакъв вид смеси на безоловен бензин и суперетанол,
партньорството с Michelin при разработване на гумите Energy Saver, монтирани на новия 308, с които вредните емисии се намаляват с 4г/км.

Сред резултатите от тези дейности е важно да споменем :
От 2000 година досега Peugeot продаде повече от 1 600 000 леки автомобила с FAP.
Oт 2001 година досега, близо 1 100 000 автомобила отделящи по-малко от 120 г СО2 /км са продадени от Peugeot в Европа (14 страни).
През 2007 година, 40% от леките автомобили, продадени в Европа от Peugeot отделят по-малко от 130 г СО2 /км ; делът на Peugeot на този пазар е 15,6% в Европа (14 страни).
Всички автомобили на Марката се произвеждат в заводи, сертифицирани по ISO 14001 и са 95% рециклируеми след употребата.

Конкретните резултати от проекта BLUE LION на ниво продукти са : 107 бензин 1,0л 50 kW (≈ 68 к.с.) – 109 г/км СО2, 207 1,6л HDi 66 kW (≈ 90 к.с.) – 120 г/км СО2, новата версия на 308 1,6л HDi FAP 80 kW (≈ 110 к.с.), оборудвана с новата 6-степенна механична скоростна кутия, – 120 г/км СО2.

BLUE LION касае даже търговската мрежа на Peugeot, като центровете се строят съобразно нормите Blue Box т.е. по-малка остъклена площ, с цел намаляване на разходите по отоплението и климатика. Предпочитат се естествени материали като дърво и помещенията са адаптирани за събиране и рециклиране на отпадъчните продукти.