Начало Автомобили Надеждността е по-ценна от външния вид

Надеждността е по-ценна от външния вид

28
0

През последните десетина години продажбите в сегмента D на европейските пазари силно намаляха. Достигайки своеобразен връх през 1998 г. с 3,4 млн. автомобила, през изминалата 2007 г. бяха реализирани едва около 1 млн. семейни модела. От една страна това се обяснява със стремителния натиск от страна на кросоувърите и минивановете, а от друга – в сегмента се увеличава търсенето на коли от премиум-сегмента, което още повече усложнява положението на производителите на по-масови автомобили.
В такава ситуация френската компания Renault пуска на пазара третото поколение на модела си Laguna, който до скоро беше един от основните играчи в този клас. От появата на първото поколение през 1994 г. досега от модела са продадени над 2,3 млн. екземпляра, а с новия модел компанията цели да влезе в Топ 3 на сегмента, предлагайки високо качество и надеждност на продукта си.
За постигане на тези показатели 120 предсерийни автомобила са тествани в над 6 млн. км. пътища на четири континента – Аржентина, Малайзия, Русия и Австралия. Екстремните изпитания надхвърлят трикратно условията, в които колата ще бъде използвана при нормалната си употреба.
Дизайнът на новата Laguna е по-скоро консервативен, отколкото авангарден, нещо с което Renault се слави напоследък. Моделът обаче не е разглеждан като нова концепция, а е запазен класическия облик на предишното поколение, но вече изглежда много по-модерно. Както и преди, автомобилът се предлага само като хечбек и комби, но най-вероятно ще видим и модификация седан през есента.
По-важното за модела обаче се крие под външната обшивка. За постигане на по-добро и спортно ориентирано пътно поведение, конструкторите са усилили значително каросерията с използване на високоякостни стомани, съумявайки в същото време да намалят теглото на колата спрямо предшественика с 15 кг. За подобряване на управляемостта е увеличена устойчивостта на усукване на стабилизиращите щанги, със същата цел са използвани и по-твърди пружини в окачването.
Макар че както и преди Renault Laguna трудно може да се причисли към моделите със спортен нрав, още в базовото си изпълнение колата е отлично настроена за едно по-спокойно шофиране. Постигнат е много добър баланс от комфортно и не много твърдо поведение на пътя, позволяващо бързо и сигурно пътуване по магистрала и уверено преминаване през изпъстрени със завои планински пътища.
Специално внимание е отделено и на комфорта за пътниците и водача – предните седалки имат добре изразен профил, широк диапазон от настройки и са много удобни. Отзад пък мястото е напълно достатъчно, осигурено и от по-тънките предни облегалки. Може би като минус може да се спомене по-ниския таван отзад, обособен от специфичния наклон на покрива на хечбека. Прогрес има и в използваните материали в интериора – елегантно предно арматурно табло от мека пластмаса, истински алуминиеви детайли, облицовани с кожа и плат (изцяло кожени при най-високото ниво н оборудване) седалки и удобен кожен волан. Особено впечатлява превъзходната шумоизолация в купето – даже и при управление на дизеловите модификации никакъв дразнещ шум не нарушава спокойствието в салона.
А дизеловите двигатели със сигурност ще представляват засилят интереса към колата не само в Европа, но и на нашия пазар. Те са две – 1,5-литров мотор dCi познат и от други модели на марката с мощност 110 к.с. Той ще подхожда повече на тези, които ще използват Laguna за дълги пътувания, защото предлага отличен баланс между динамика и икономичност, допълнени от ниски стойности на вредните емисии. Средният му разход от 4,9 литра на 100 км осигурява изминаването на 1300 км. с едно зареждане. За повече удоволствие от шофиране е предназначен по-големият 2-литров турбодизел със 150 к.с. Големият му въртящ момент от 340 Nm осигурява превъзходна динамика, комбиниран даже и с 6-степенниата автоматична трансмисия, разработена съвместно с японската компания Jatco. Новата скоростна кутия се отличава с изключителна плавна смяна на предавките, а има и възможност за ръчна смяна. Интересното е че всички агрегати от гамата (още три бензинови агрегата – 1,6 литра със 110 к.с., 2-литров със 140 и турбоверсия със 170 к.с.) се комбинират с 6-степенни трансмисии, механични и автоматични.
Продажбите на новото Renault Laguna тръгват у нас през месец март, а допълнително преимущество ще бъде и цената, която за базовата версия е малко под 35 хил. лв.

коментирай във форума