Начало Автомобили Mazda2 е финалист и в конкурса за Световен Автомобил на Годината

Mazda2 е финалист и в конкурса за Световен Автомобил на Годината

51
0

• Новата Mazda2 е един от тримата финалисти в конкурса за Световен Автомобил на Годината 2008
• Новата Mazda2 получи 5 звезди от независимата агенция за изпитване безопасността на новите модели леки автомобили Euro NCAP
• Новата Mazda2 е Автомобил на годината в България 2008, както и в Япония, Нова Зеландия, Австрия, Белгия, Хърватска, Дания и Гърция.
• Новата Mazda2 е единственият японски модел, стъпил на почетната стълбичка в конкурса за Автомобил на годината в Европа 2008.
• Новата Mazda2 се произвежда изцяло в Япония, което гарантира върхово качество и надеждност като на всички останали модели Mazda.
• Цената на новата Mazda2 за България е сравнима с цените на основните европейски конкуренти.
• Въпреки че се произвежда в Япония, стартовата цена на Mazda2 за България е 19 990 лв. с ДДС.
• Новият субкомпактен автомобил спира тенденцията към все по-големи и по-тежки автомобили в този клас.
• По-нисък разход на гориво и вредни емисии, благодарение на намалените тегло и външни габарити.
• Динамичен дизайн, високо ниво на безопасност и истинско удоволствие от шофирането като при всяка Mazda.

На 20 март 2008 г. на специална пресконференция в рамките на Международното Автомобилно Изложение в Ню Йорк ще бъде обявен Световният Автомобил на Годината 2008 г. Изложението в Ню Йорк е последното за сезона от големите автомобилни изложения започващи през есента в Париж или Франкфурт.

Световният Автомобил на Годината през 2008 се избира сред 39 нови модели от целия свят. Процедурата започна още през май 2007 г. когато се номинира новото жури. През юни се определят моделите, които участват в конкурса. От 7 до 11 януари се проведе първият кръг от гласуване и на 18 януари бяха определени по 10 финалисти за Световен Автомобил на Годината и Световен Спортен Автомобил на Годината. От 11 до 15 февруари се проведе вторият кръг на конкурса и днес бяха обявени трите финалисти.
За да участва в надпреварата всеки автомобил трябва да е в производство и продажба на поне 2 континента през 2008 г.
Международното жури се състои от 47 водещи автомобилни журналиста от 24 страни от цял свят. Всеки от членовете на журито е избран от World Car Steering Committee на база на техния опит, обективност и влияние. Всеки от тях тества постоянно новите модели автомобили, като част от професионалните си задължения.
Целият конкурс се провежда под контрола на независимата одиторска компания KPMG.

Освен Mazda2 другите два финалиста за Световен Автомобил на Годината са номинирани Ford Mondeo и Mercedes-Benz C-Class.

Новата Mazda2 е финалист и в категорията за автомобили с най-добър дизайн, заедно с Audi R8 и Volvo C30.

Новата Mazda2

Въпреки намаленото си тегло новата Mazda2 е много по-сигурна благодарение на използването на високоякостна стомана, която пази пътническия отсек от деформации. Освен това дори и при базовото ниво на оборудване Mazda2 разполага стандартно с въздушни възглавници, антиблокираща система на спирачките с електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент.

Представена за първи път на Автомобилното изложение в Женева през тази година, новата Mazda2 е първата от новото поколение моделна гама на японската марка, известна с най качествените си автомобили. Mazda2 се включва във все по-нарастващия B-сегмент, който сега е завоювал около 25% от пазара на нови леки автомобили в Европа. Новата Mazda2 представлява дръзко разчупване на традиционните тенденции в автомобилната индустрия през последните години, особено в сегмента на субкомпактните градски автомобили. Новият модел е не само с почти 100 кг по-лек от своя предшественик, но също така е и с 40 мм по-къс. По този начин Mazda запазва теглото на автомобила под 1 000 кг, и така се постига с 15% по-нисък разход на гориво, по-ниски данъчни ставки, както и по-динамични характеристики и лесно управление. Освен това харизматичният външен вид и високото ниво на пасивна и активна безопасност правят модела Mazda2 изключително пригоден към изискванията на клиентите от Европа.