Както и в живота, така и в спорта щастието и несполуката вървят ръка за ръка. Само седмица след като стартира сезона с победа в Мелбърн, Люис Хамилтън трябваше да се задоволи с пето място във второто състезание за годината. Все пак четирите спечелени точки му помогнаха да остане начело в класирането. Още в петък и събота се видя че пилотите на Макларън трудно ще се противопоставят на колегите си от Ферари. Наказанието с връщане пет позиции назад на старта определено не помогна. А и след като в бокса механиците се нуждаеха от цели 20 секунди за да сменят предната му дясна гума положението стана почти плачевно. Всякакви шансове за подиум се изпариха, а невъзможността да изпревари Марк Уебър явно ядоса британеца допълнително.
Така на въпрос на колеги, какво точно стана в бокса, Хамилтън отговори доста ядосано с риторичен въпрос: “Вие не видяхте ли какво стана?”
После продължи с малко по-спокоен тон, но определено не бе словоохотлив.
“На момчетата им бе нужно доста време, за да свалят предната дясна гума. Ще трябва да поговорим за това.”
Иначе нямало почти нищо за казване.
“Състезанието ми бе доста скучно. Прекарах доста време зад други коли.”
Причина за не доброто му темпо били гумите на Бриджстоун.
“Трябваше да отделя голямо внимание на предните си гуми”, които се износвали доста бързо. На няколко пъти британецът спря рязко, при което предната му лява гума блокираше. Освен че скоро бялата линия на по-мекия тип не личеше, колата със сигурност не е била лесна за управление.
“Опитах се да спечеля колкото се може повече точки. Хубавото бе че нямах съмнения в надеждността на колата и можех да атакувам на пълен риск.” Не бе чудно, че пилотът на Макларън даде най-добрите си времена в края на състезанието, когато бе с по-твърдия тип. Чудното обаче е, защо тогава в две трети от състезанието караше с по-мекия. На въпроса дали е било правилно да се кара в две дълги серии с меките гуми, той отговори с кратко “да”. Което обаче не може да прикрие, че явно липсата на достатъчно опит е попречило на оценката на гумите още в петък.