Бриджстоун признават, че по-хладното от очакваното време в Турция през уикенда е изненадало доста инженерите. Затова и от доставчика на гуми признават, че вероятно е трябвало да донесат по-меки смеси гуми.
Смяната на датата на надпреварата в Истанбул от август на май бе гаранция само по себе си, че времето ще бъде по-хладно, но температурите действително са доста по-ниски, отколкото се очакваше.
През изминалите дни няколко от пилотите се оплакаха от поява на грейнинг по гумите, а мнозина имаха проблеми за достигане на оптимални температури с по-твърдата смес гуми. Затова и японската компания Бриджстоун сериозно възнамерява да преосмисли стратегията си по отношение на гумите за следващия сезон.
Директорът на отдела за развитие на гуми за моторни спортове Хирохиде Хамашима каза: „Смятахме, че в Турция ще бъде по-топло през май, но вятърът всъщност е много, много студен – така че в момента няма много високи температури на пистата.”
Затова и Хамашима е на мнение, че от следващия сезон трябва да се изберат с едно ниво по-меки гуми.
„Тук е с около 10-15 градуса по-хладно, отколкото очаквахме, затова и медиум сместа получава грейнинг в първите 10 обиколки, който после постепенно изчезва.”
„По-ниските температури също така пречат на по-твърдата смес да генерира повече сцепление, но разглеждайки тяхното постоянство, то сега изглежда добре и на този етап няма някакъв грейнинг.”
Хамашима обаче е на мнение, че за неприятната ситуация с гумите не е помогнала много и пистата, която не е била оптимално чиста. Същевременно представителят на Бриджстоун е доволен от факта, че доста от проблемите с грейнинга са оставени в миналото.