Навигационните системи и използването им от камионите е една от темите, която вълнува много от професионалните шофьори. Въпреки че картите все още не задоволяват напълно професионалните изисквания, все повече производители представят на пазара своите специализирани системи.
Проектът да се създадат дигитални карти за професионална навигация за тежкотоварните превозвачи постави сложна задача пред фирмите Navteq и Teleatlas. Те събират своята информация не само от федералните власти, отговарящи за строежа и поддръжката на пътищата и държавните институции, а освен това изпращат свои гео-анализатори със специално подготвени коли. Те заснемат от пролетта на 2006 г. с дигитални камери допълнително към обикновената навигация специфични особености на трасето, важни пътни отбивки, важни процеси в пътното движение. На съответните места следва точно GPS позициониране и директно нанасяне върху дигиталните карти. Въпреки всички усилия и непрекъснатото актуализиране на информацията и въвеждане на всички ограничения за тежкотоварни камиони при пътна мрежа от над 350 хиляди километра, става ясно че навигацията за този тип превозни средства се намира още в 1 клас.
Така например всички системи сега прехвърлят автоматично всички камиони с приоритет към главните пътни артерии вместо към по-малките улици. Но един 7.5-тонен камион с височина 3,4 м. се нуждае от различно трасе в сравнение с 40-тонен тир с височина от 4 м. защото иначе преминава излишни допълнителни километри. Затова при навигацията за тежкотоварни машини е необходимо и задаването на профил. Именно в това се различават досегашните от идващите навигационни инструменти.
Geosat 5 на AvMap (цена около 650 евро) с главните и второстепенните пътища на 34 европейски страни съдържа само един профил за камиони до 40 тона. Truck Navigator 4.2 на Map&Guide (с базисна цена на софтуера от 249 евро, комплектният пакет се предлага на цени между 500 и 600 евро) съдържа 4 профила. Навигацията му е базирана на данните на Атласа за тежкотоварни автомобили на Falk плюс рестрикциите за немските и френските главни пътни артерии на Navteq. Идващата 5-та версия на тази програма трябва да даде още по-прецизна информация на проверените на място междуградски и околовръстни пътища.
Четирите хардуерни варианта на AuCon са снабдени с актуалната Truck Navigator 4.2 на Map&Guide.