Задвижващата система на Рено изостава с около 25-30 конски сили от тези на Ферари и Мерцедес. Това заяви спортният директор на екипа на Ред Бул Кристиан Хорнер след Гран при на Бразилия. В надпреварата неговите пилоти Верстапен и Рикиардо нямаха шанс да се борят с тези на Сребърните стрели и Скудерията.
Основните причини за това бяха липса на скорост на правите и голямо износване на гумите, което доведе до 2-о спиране в бокса за Макс. Първото се дължеше и на занижените режими във всички агрегати на Рено след проблемите с надеждността в предния кръг в Мексико.
„Трудно е да се каже точно колко моторът ни изостава, но смятам, че е в рамките на 25-30 конски сили, каза Хорнер. – Ако в Рено направят необходимия напредък през зимата и решат проблемите с надеждността, можем да имаме много добра кола и сезон през 2018 г. Тази година издръжливостта на Мерцедес беше невероятна, а те имаха и нужната скорост също така.“
По отношение на състезанието на Ред Бул в Бразилия, Кристиан коментира: „Бяхме с много консервативен режим на моторите заради притесненията с надеждността. Това ни костваше няколко десети на обиколка. Но и конфигурацията на тази писта не ни даваше възможност да бъдем бързи.
Не можехме да наваксаме изгубеното на правите в средния сектор. Макс износи гумите си, опитвайки се да остане в групата на водещите пилоти – Кими, Валтери и Себастиан. Затова в края на всяка серия от обиколки гумите бяха „свършили“.