Въпреки че успяваха съвсем да държат темпото на съперниците си от Ферари, в екипа на Макларън определено цареше увереност след края на първия ден. Люис Хамилтън от своя страна имаше лек превес във вътрешно тимовия двубой с Хейки Ковалайнен. Англичанинът успя да се класира трети в първата сесия, а във втората бе пети, изпреварвайки само с едно място финландския си колега. Хамилтън изостана с 0,235 сек от най-доброто време на Райконен след 31 обиколки във вторите 90 минути. Ковалайнен пък бе само на 0,007 сек зад съотборника си след направените от него 30 тура.
“Въпреки прашното трасе се справяме добре с настройките на колата”, заяви Хамилтън след края на втората сесия. “С всяка обиколка ставаме все по-бързи и не трябваше да правим големи промени, за да търсим скорост. Това означава, че имаме добри базови настройки. Следобед на трасето непрекъснато имаше доста силен трафик и не успяхме да изпробваме напълно нашите алтернативни настройки. Все пак обаче сме в добра форма и се надявам утре да се представим още по-добре.”
“Още сутринта намерим много добър баланс на предната част на колата, което ми позволи постепенно да подобря и задната”, заяви от своя страна Ковалайнен. “Пистата сутринта бе още “зелена” и нямаше достатъчно грип. При това положение големите промени в настройките не носят добри резултати. Следобед бе доста по-добре и смятам, че намерихме много добър баланс. Оптимист съм за утрешния ден.”
“Една нова писта винаги е много интересно предизвикателство за инженерите, Валенсия определено не прави изключение”, заяви следобед тим шефът Рон Денис. “Днешната ни тренировка бе много продуктивна. Бяхме концентрирани върху избора на гуми. Люис и Хейки свършиха чудесна работа и събраха множество данни, които ще трябва да анализираме в последствие.”
“Мога само да поздравя организаторите и Бърни”, заяви спортният директор на Мерцедес, Норберт Хауг. “За Люис и Хейки днешния ден бе доста продуктивен, с постоянни и бързи времена в състезателни условия. Пилотите ни се държаха на разстояние от стените, което тук определено е важно условие. На новите писти няма смисъл да се губи важно време, за да се поправя колата, докато конкурентите работят върху квалификацията и състезанието.”