Екипът на BMW Заубер се надява на по-добро темпо в Гран при на Малайзия след разочарованието от първия старт в световния шампионат на Формула 1. И двамата пилоти на екипа не се наеха да правят прогнози преди състезанието в неделя или кога екипите биха настигнали тима на Рос Браун като скорост. Ник Хайдфелд призна, че са се надявали на чудо, което обаче така и не се случи:
– За съжаление темпото в първата надпревара за сезона бе такова, каквото и в тестовете. Надявахме се някак да се случи чудо и Браун да са поне по-бавни, което не стана. Всъщност едва след като се види теглото на автомобилите – след квалификацията – може да се прецени какво е темпото на всеки болид. Ние сме в добра позиция, но има няколко отбора, които са крайно близки като скорост. Смятам, че се намираме в групата зад Браун, но не бяхме най-бързите в нея в Мелбърн. През последните години обаче видяхме, че представянето в Мелбърн не винаги е показателно за това какво ще последва нататък. Надявам се този сезон да сме още по-силни оттук нататък, на което се и надявах след зимните тестове. В Мелбърн се изненадах например от темпото на Уилямс, което бе подобно на това на Тойота или малко по-добро по принцип, а на Албърт парк нещата не стояха точно така.
Немският пилот допълни, че във всеки тур от надпреварата в Австралия е използвал KERS, макар да не му е разрешено да спомене къде точно. Най-голямото предимство, допълни той, е при борбата с други пилот.
– Разбира се, ситуацията бе по-сложна, като се има предвид, че автомобилът ми бе ударен още в началото и доста повреден. Като цяло обаче дали си с KERS или не няма кой знае какво влияние върху времето за обиколка.
Роберт Кубица от своя страна е оставил вече зад гърба си инцидента със Себастиан Фетел (Ред Бул), заради който отпадна.
– Надявах се да завърша австралийската Гран при по различен начин, но понякога се случват такива неща. Не бяхме толкова бързи, колкото Браун, Ред Бул и може би някои други отбори. Във втората част на състезанието обаче вървяхме по-добре по отношение на гумите. Тук ще е по-различно – каза полякът.
Кубица също очаква някои екипи да покажат различно темпо на Сепанг. Според него по-късният старт на надпреварата увеличава шансовете за дъжд, но ако се задържи без валежи, пилотите може да имат същите проблеми с ниското слънце като на Албърт парк към края на състезанието там.