Това, че пистата Сепанг пасва чудесно на колите на Ферари не е тайна за никого в падока. Във втората свободна тренировка колите на Скудерията успяха да спечелят първите две места и да си възвърнат част от увереността загубена в Австралия. Кими Райконен постигна най-доброто за сега време от 1:35.707 мин., а съотборникът му Фелипе Маса бе само с 0,125 сек по-бавен.
“Сутринта имахме проблеми с KERS, които ни струваха загубата на известно време”, разкри Райконен, който в края на първата тренировка бе принуден да се прибере в бокса след като от кокпита му започна да излиза дим. “Все пак успяхме да ги решим. Имахме усещането, че ситуацията тук може да е по-различна от тази в Австралия, но все още е прекалено рано да кажем, къде се намираме в сравнение със съперниците ни. Можем да кажем, че ще сме конкурентноспособни, ако колата функционира бе проблеми. Надяваме се да свършим добра работа и в квалификацията.”
“Изглежда че ситуацията тук е различна в сравнение с Австралия, поне що се отнася до начина, по който функционират гумите”, заяви от своя страна Маса. “Имаме много повече грип, а по-меките гуми функционират без проблеми, дори на по-дълга дистанция. В началото на дългите серии от обиколки имаше известна нестабилност в предната част на колата в бързите завои и нестабилност на задницата в бавните. В края на втората сесия обаче нещата се подобриха значително и управлението на колата се подобри, което ми позволи да постигна няколко добри резултата.”
“Ако погледнем таблицата с класирането спокойно можем да кажем, че вече изпитваме известно облекчение. Ние сме много мотивирани и целия екип иска да даде най-доброто от себе си.”
“Тези три часа днес дават различен поглед върху ситуацията в сравнение с това, което видяхме в Австралия”, обобщи тим шефът Стефано Доменикали. “Като се има предвид различните характеристики на двете писти това можеше да се очаква. Разбира се все още е прекалено рано, за да кажем че сме подобрили представянето си в сравнение с останалите отбори. Ясно е че всички са гъсто един до друг и всяка грешка се наказва. Разликата между първите 15 във втората сесия бе в рамките едва на секунда.”
“Надеждността на колите остава приоритет номер 1. Отново имахме технически проблем, който щеше да доведе до отпадане, ако се бе случил в състезание. Трябва да се съсредоточим и да останем спокойни. Знаем, че трябва да се борим, за да постигнем добър резултат.”
“Сутринта имаше късо съединение в KERS системата на колата на Райконен, която доведе до загуба на значително количество време”, обясни и шеф инженерът Лука Балдизери. “За щастие не се наложи да правим компромис с днешната програма, която бе да разберем как работят двете смеси на Бриджстоун, както в бърза обиколка, така и в дълга серия. На базата на това, което видяхме, ситуацията е съвсем различна от тази в Мелбърн, поне що се отнася до поведението на меката смес. Така че имахме един добър ден, но трябва да работим грижливо по отношение на надеждността на колата.”