Техничната и трудна писта край Шанхай ще бъде домакин на третата надпревара за тази година, като се очаква тя да бъде мощно предизвикателство за доставчика на гуми, Бриджстоун.
Промените в календара означават, че надпреварата ще се проведе шест месеца по-рано от обичайното – и съответно шест месеца след миналогодишното състезания. През 2008 година спечели Люис Хамилтън с Макларън, който следва стратегията „твърди-твърди-медиум“.
Тази година със сликовете обаче смесите ще бъдат медиум и супер меки – същите като в Австралия. Пистата в Китай има две дълги прави и 16 завоя. Гумите на Бриджстоун ще трябва да издържат на мощни спирачни усилия, като същевременно ще трябва да осигуряват оптимално сцепление. Очаква се завоите 2 и 7 да генерират значителен грейнинг, докато серията от 7-ми и 8-ми завой ще поставя на изпитание конструкцията на гумите и издръжливостта им на високи температури. Традиционната стратегия, която е следвана тук, е с две спирания.
Хирохиде Хамашима, директор на отдела за развитие на гуми за моторни спортове в Бриджстоун: „Пистата в Шанхай е много сурова към гумите. Има мощeн страничен натиск, като очакваме силен грейнинг на предна лява гума – особено поради растящия радиус на втори завой и банкета на 13-ти завой. Възможно е да се появи грейнинг и на задните гуми. Същността на пистата означава, че ще бъдат ползвани средни нива на притискане, тъй като има две дълги прави. Освен това обаче голям процент от пистата включва много завои и е много техничен. Затова и откриването на оптималните настройки ще бъде голямо предизвикателство.“