Отново труден ден имаше екипът на Ферари. В Скудерията решиха да не използват KERS в Китай, от което загубиха още скорост и бяха във втората половина на таблицата с времената от първите свободни сесии.
– Нещата стоят в общи линии така, както очаквахме. Няколко състезания ще сме в защитна позиция и ще се опитваме да извлечем максимума. Без KERS е очевидно, че губим от представянето, а и според първоначалните данни няма подобрение в баланса на колата, която – да не забравяме – бе конструирана с идеята да се използва KERS – горчиво заключи шефът на тима Стефано Доменикали.
Фелипе Маса също не пропусна да спомене, че без системата за пестене на енергия е още по-бавен, а и няма толкова аероприлепяне колкото бързите болиди в Гран при понастоящем.
– Трябва да се опитаме да ги настигнем, да работим възможно най-усърдно, но знаем, че ще е много трудно. Единствената рецепта да се измъкнем от тази ситуация е работа – категоричен бе бразилецът.
На съотборника му Кими Райконен липсата на KERS не направи кой знае впечатление. Финландецът каза още, че балансът на болида му е сравнително приличен и допълни:
– Същността е, че сме твърде бавни в сравнение с отборите, които сега са начело в колоната. Понастоящем не сме в състояние да се борим за титли. Но не бива да се отказваме от борбата, защото можем да побеждаваме отново – заяви Райконен.
Новият шеф операции на пистата Крис Дайър, който преди години бе рейсинженер на Михаел Шумахер, а сега пое поста от прехвърления във фабриката в Маранело Лука Балдизери, обясни, че днес сравненията на гумите с оглед на състезанието са дали очаквани резултати.
– Нямахме технически проблеми през трите часа тренировки и успяхме да изпробваме новите си аеродинамични решения, които днес бяха само на колата на Фелипе. Утре вече ще са и на двата болида – допълни Дайър.