Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело в първата свободна сесия в Бахрейн

Хамилтън начело в първата свободна сесия в Бахрейн

46
0

Първата тренировка в Бахрейн днес започна при отлично време с температура на въздуха 32 градуса и 45 на асфалта.

Серия от новости разкриха механиците още с подготвянето на колите. Форс Индия бяха с ново предно крило. Огромен охладител бе монтиран пък в бокса на Браун Гран при. Рено също сложиха ново предно крило и се отказаха от отвеждането на въздуха отгоре – това вече става само отстрани. Хейки Ковалайнен обаче започна тренировките пак със старото крило на Макларън, но с рязания под през задните гуми, който бе тестван през зимата. След първите пробни обиколки на всички без време пък Себастиен Буеми поиска да се вдигне предното крило.

Половин час след старта на сесията започнаха първите серии. Пръв обиколка за време направи Себастиен Бурде (Торо Росо), а след него излезе и Кими Райконен (Ферари), който се завъртя още на 3-я завой. В следващия тур бе най-бърз и поведе с 1:36.055, а след още един слезе до 1:35.367 мин. Междувременно Люис Хамилтън се готвеше с още по-ново предно крило до носачите. Нико Розберг (Уилямс) пък поведе час след началото с 1:36.069 и след още една обиколка бе отново най-бърз с 1:34.845. Всички бяха само с твърди гуми до този момент.

Хамилтън на свой ред вече бе на пистата не само с новото крило, но и с обновените дифузьори и даде второ време – 1:34.472 мин, а Хейки стана трети. Англичанинът обаче слезе до +0,083 сек от времето на Розберг и след още една обиколка поведе – 1:34.189 мин. После бе още по-бърз – 1:33.647 мин. Серията му бе стандартна – 5 обиколки за първи данни.

В средата на времето се появиха на трасето и колите на Браун, като Дженсън Бътън започна от 9-а позиция с първата си обиколка за 1:35.471 мин. Той имаше проблем с качването на предавките.

Използвайки КERS, Фелипе Маса стигна до 9-о място с 1:34.729 след 2 обиколки и това бе окуражително за почитателите на Ферари по почти празните трибуни. След още 2-3 тура бразилецът записа 1:34.589 и зае трето място. Бе видно, че с твърдите гуми на още сравнително мръсната писта всяка нова обиколка е по-добра.

1 час след началото започна втората серия за Хейки вече с новото крило отпред и новия дифузьор. Тогава пък Хамилтън сложи старото крило, като и двамата бяха с вече използваните гуми и не подобриха времената си.

При вторите серии от обиколки Бътън и Рубенс Барикело подобриха времената си и заеха 3-о и 4-о място.

15 минути преди края Хамилтън започна нова трета серия, но пак със старите гуми и новото предно крило. Хейки на свой ред тества отново старото предно крило. Отново и той бе със стари гуми, но даде близки резултати до топобиколките си.

В последните минути Буеми спря с повреда на 8-и завой и това повлия на темпото на другите. Хайдфелд пробва с меки гуми, ставайки втори на само +0,260 от Хамилтън в края на тренировката. Хейки се класира пети с по-отворена отново лява страна на корпуса около тръбите за охлаждане в жегата. Кубица също с меки гуми пък бе трети, като използва и система KERS отново в днешния ден.

Така начело на класирането застанаха Хамилтън, Хайдфелд и Кубица – доказвайки, че на тази писта системата ще дава предимство, зад тях остана Розберг, следван от Бътън, Ковалайнен и Барикело.

Фернандо Алонсо дълго време бе последен и накрая даде 18-и резултат, без отново да подскаже дали има KERS и каква програма е избрал.