Екипът на Макларън пристигна в Манама с дребни подобрения по колата. Може би в резултат именно на тях Люис Хамилтън успя да постигне първо време сутринта. Неговият съотборник Хейки Ковалайнен пък се класира шести. Следобед картината обаче се промени в негативен план, като Хамилтън завърши втората тренировка на 11-а позиция, а Ковалайнен на 19-а.
“Като цяло намерихме добър баланс на колата”, спокойно обясняваше Хамилтън. “Още от началото на деня имахме достатъчно грип, а работата с по-твърдия тип гуми, които бяха много константни, даде много добри резултати. Имахме две много продуктивни сесии. Изглежда, че всички се намират на доста малки разлики помежду си. Ние обаче сме сравнително доволни от напредъка, който бележим. Нашата цел остава печеленето на колкото се може повече точки.”
“Пистата бе изненадващо добра от към грип още от началото на първата тренировка”, заяви Ковалайнен от своя страна. “Питлейна обаче бе прашен и хлъзгав, и не бе трудно да блокираш гуми там. Чувствам се по-добре със старата версия на предното крило, но може би ще трябва да сравним и оценим нещата и утре. Постигнахме известен прогрес и определено сме подобрили колата в сравнение с Шанхай. Тежките спирания и дългите прави тук явно прилягат на нашата кола. Моя KERS не работеше в края на втората сесия и затова времената ми не бяха толкова добри, колкото можеше да бъдат. Смятам обаче, че ще бъдем конкурентноспособни за квалификацията утре.”
“Доволни сме от постигнатото”, заяви и шефът на отбора Мартин Уитмарш. “Постижението от първата тренировка определено ни накара да се чувстваме доволни, но и във втората бяхме доволни от извършената работа и изпълнената програма. Нямаме много промени по колата, но определено имаме малки успехи в намирането на оптималния баланс на колата тук. А това е една добра основа за уикенда.”
“Доста продуктивен ден за нас”, заяви спортният директор на Мерцедес Норберт Хауг. “Направихме няколко доста бързи обиколки сутринта, и освен това много по-важното, доста константни. Класирането след обед според мен не отразява съвсем вярно истинската картина. Това разбира се важи и за първата тренировка и първото време на Люис, нещата са някъде посредата.
KERS помага тук значително и нашият план е да използваме системата до края на уикенда. Така ние сме единственият тим използвал тази технология и с двете си коли във всички състезания.
Хубавото е, че в дългите серии от обиколки постигнахме константни времена и с двата типа гуми. Следобед определено бяхме доста тежки и водихме подготовка за състезанието. На едва 0,4 сек сме от третото място, което е в реда на нещата.”