След края на втората свободна тренировка в петъчния ден от екипа на Ферари трябваше да признаят факта, че изпитват сериозни трудности. И то на пистата, на която в предишните години Скудерията имаше значително превъзходство пред останалите. Сега обаче колата явно не функционира оптимално. Фелипе Маса завърши втората сесия на 16-а позиция с изоставане от 1,225 сек, докато Кими Райконен бе с още две места по-назад.
“Не мога да кажа, че това бе добър ден за нас”, оплака се Маса. “Работихме с мисъл за състезанието. Ще трябва обаче да подобрим значително баланса, за да успеем да си пробием място напред до края на уикенда. Много трудно се справяме с по-твърдия тип гуми, докато по-меките изглеждат много добро решение, не само за кратка серия от обиколки, но и за по-сериозна. KERS помага значително, без него сигурно щяхме да сме още по-назад. Направих грешка при последното си излизане с мекия тип гуми, която ми струваше поне 0,3 сек. Трябва да сме търпеливи и да опитаме да извлечем максимума при тези условия.”
“Дори без да знаем с какви количества гориво карат останалите е напълно ясно, че не сме толкова бързи, колкото бихме искали”, заяви от своя страна и Райконен. “Ще се опитаме да постигнем възможно най-добрия резултат. Въпреки това мисля, че картината няма да е много по-различна от последното състезание. Днес решихме да караме с две различни конфигурации на колата, положихме много труд и услилия, за да намерим оптималните настройки. Събрахме доста данни, които ще трябва да анализираме, за да се подготвим по най-добрия начин за състезанието. Очаквани обаче много труден уикенд – в това няма никакво съмнение.”
“Колата ни не е променяна от последното състезание, така че не можеше да се очаква много по-различна картина”, заяви шефът на отбора Стефано Доменикали. “Целта е да съберем колкото се може повече точки. Трябва да сме реалисти, за момента това е положението и не можем да се стремим към друго. Трябва да преминем с ясно съзнание през тази тежка фаза. Работим с всички сили по всички фронтове, за да може да сме конкурентноспособни за победи колкото се може по-скоро.”
“Днес изпълнихме цялата си програма, която бе базирана на подготовката за състезанието”, обясни главният инженер Крис Дайър. “Направихме сравнение на двете коли, които бяха с различни конфигурации. Фелипе кара с KERS, Кими без. Събрахме доста данни, които трябва да оценим, анализираме и да използваме по най-добрия начин. Надявам се да намерим оптималното решение до края на уикенда.
Днешните условия бяха изключително тежки заради високите температури. Имахме известни трудности с по-твърдия тип гуми, докато меките работеха значително по-добре. Нямахме проблеми с надеждността, което е най-позитивния резултат от днес. Имаме доста работа пред нас докато стигнем мястото, на което искаме да бъдем.”