Дженсън Бътън спечели трета победа за сезона във Формула 1, след като по великолепен начин изпълни плана на Рос Браун и направи безгрешна надпревара при около 50 градуса температура на пистата в Бахрейн. Втори финишира Себастиан Фетел с Ред Бул, който отново демонстрира отлична скорост и този път на суха писта се бори за победата, но нямаше темпото в дълги серии от обиколки на своя съперник.
Тактиката на тима на Тойота, чийто коли започната състезанието от първа редица, не проработи добре и Ярно Трули завърши трети, а Тимо Глок – едва седми, макар напредъкът и при тях да е очевиден.
По-доброто запазване на гумите и обявената вчера пред ClubF1 стратегия да се ползват два пъти меките гуми, а след това твърдите донесе успех на първите двама, а изборът на Тойота – меки, твърди, меки гуми и малко гориво в началото – не се получи. Надпреварата бе крайно напрегната и с огромна битка в скоростта.
Зад първите трима се нареди Люис Хамилтън (Макларън), който направи отлично състезание. След него остана Рубенс Барикело с втория Браун, чиято стратегия с три смени в бокса също не донесе отличен резултат. Зад него мъжки за шестото място се пребори Кими Райконен, с което донесе първи точки за сезона на Ферари. В топ 8 се класираха още Глок и Фернандо Алонсо (Рено).
След старта Хамилтън и двете Ферари-та се изстреляха напред със системите си KERS. Англичанинът дори стигна второ място в първия тур, но Трули си върна позицията поне зад тръгналия отлично Глок. В началото на втория тур и Бътън задмина Хамилтън, следваше Барикело, който пък надделя в двубой с Кими. Между тях и Люис остана затворен Фетел. Фелипе Маса влезе в бокса, защото в борбата с Кими бе счупено предното му крило. Същото се случи и с пилотите на BMW, които имаха контакт с Казуки Накаджима (Уилямс).
След първите 4 обиколки начело бе Глок с 1,6 сек аванс пред Трули и на 4,9 сек пред Бътън. Хамилтън бе на още 2,4 сек назад, а Фетел вече се залепи за него на под 1 сек. Пилотите на Тойота се бореха с рекордни турове и дистанцията се запазваше около секунда и половина. Предвижданията, че Тимо пръв ще спира в бокса пък се оказаха верни и той го направи в 11-а обиколка. След първата серия питстопове, но преди своето спиране, Бътън водеше и бе важно къде ще излезе спрямо Тойоти-те. Тактиката на Браун бе перфектна и го изведе напред. С доста изтеглени назад питстопове пък бе Фетел, същата стратегия позволи на Райконен да се измъкне доста напред в колоната. Единственият състезател с три спирания пък бе Барикело.
Постепенно редът се установи, а в 35-а обиколка Дженсън настигна с обиколка изостаналия Маса, в чиято кола на всичкото отгоре KERS-ът не работеше като хората. След втората серия спирания в пита пък ситуацията съвсем се изясни, особено след като 12 обиколки преди финала Бътън имаше малко повече от 12,5 секунди аванс пред Фетел.
Само един пилот не завърши Гран при на Бахрейн – Накаджима, който все пак прибра Уилямс-а си в бокса. Маса и Фисикела пък се подпряха в борбата си малко преди финала за 14-о място, но без фатални последици. На президента на Ферари Лука ди Монтедземоло, който пристигна в Бахрейн за състезанието, обаче със сигурност не се е понравил кадърът, в който един от състезателите му се бореше с болид на Форс Индия за толкова задна позиция.