Състезанието в Бахрейн се разви още по-лошо за екипа на BMW Sauber отколкото дори надпреварата в Китай. След като още в квалификацията пилотите постигнаха доста скромни позиции. На старта в Бахрейн пък двамата пилоти имаха проблем на първия завой, където се удариха и така в крайна сметка завършиха на отчайващите 18-а (Кубица) и 19-а (Хайдфелд) позиции. Така надеждите на отбора са свързани с подобренията по F1.09, които трябва да са готови за надпреварата в Испания.
“Състезанието приключи за мен още в първата обиколка”, сподели разочарования Кубица. “Бях между Ник (Хайдфелд – б.а.) и друга кола и се стигна до сблъсък, при който бе разрушено предното ми крило. След това отново имахме проблем както и вчера с радиокомуникацията с бокса. Исках да вляза в бокса веднага, но се оказа, че трябва да изчакам една обиколка навън. Като цяло състезанието бе много трудно за мен, защото имах много дълъг първи стинт, при това с по-твърдите гуми.
Бяхме прекалено бавни. Надявам се да направим голяма крачка напред за състезанието в Барселона.”
“Резултатът е катастрофален”, констатира от своя страна Хайдфелд след края на надпреварата. “След удара на първия завой в началото мислех, че е счупено окачването ми, минах през бокса поне за нов нос и проверка.
Така първата част от състезанието бе изключително тежка за нас тъй като и двамата с Роберт бяхме с твърдите гуми и много гориво на борда. С по-меките бе по-добре, но това е поредното състезание за сезона, което трябва да забравим колкото се може по-бързо. Надяваме се да подобрим представянето си в Барселона.”
“Знаехме, че отново ни предстои много тежък уикенд”, обясни спортният директор на BMW д-р Марио Тайсен. “Ясно ни бе също така, че опасността от удар, когато сме в средата на колоната е много голяма. След като и двамата ни пилоти бяха засегнати от удар в първия завой състезанието за нас на практика приключи.
Така и Ник, и Роберт трябваше да направят допълнителни спирания, за да сменим предните им крила и при наличието на толкова бензин в колите ни и твърдите гуми единственият шанс за нас бе на пистата да се появи кола за сигурност. Но дори и в такъв случай класирането ни нямаше да е много добро, нямаше да можем да се борим за влизане в точките.
Концентрираме сега цялото си внимание върху надпреварата в Барселона, където ще се появим с много новости по колата.”
“Стартовите ни позиции определено не бяха добри”, заяви техническият шеф Вили Рампф. “В последствие пък още в първия завой състезанието приключи за нас. Пилотите трябваше да влязат за поправка, а пълните болиди не ни дадоха шанс да променим по някакъв начин стратегията си. Гледаме напред към Барселона, където се надяваме да постигнем значително по-добри резултати.”